woensdag, november 27, 2013

Grote getallen omzetten naar overzichtelijke bedragen

Je bent rijk, zei broer, nadat de aanvraag voor de BV online naar de notaris werd gezonden.

Grlijktijdig volgde er op, je gaat toch zeker zelf wel die BV inschrijven bij de kamer van koophandel?
Ik zuchtte, want weer een karweitje er bij. Weer een dingetje van 'niks' even doen.

Normaal ben ik de eerste om een paar euro te besparen. Toen had ik hem, dit kan ook online!
Dat scheelt tijd en kan op het gemak, wanneer mij het mij uitkomt.

Of ik mijn vrije dagen laat uitbetalen en hoeveel ik er nog over had? Twaalf geloof ik. Dan neem je die in december op! Ja, dacht ik, dat is de drukke periode van het jaar. Maar ook dacht ik, ik ga morgen ook op excursie, dat kan ook. Misschien lukt het me om toch een weekend even niks te doen.

Rijk, dacht ik, hoe veel is dat? Wat blijft er van bruto naar netto over? Minder dan de helft, zo berekende ik. Ik dacht aan het geld dat ik de laatste jaren gebruikte om af te lossen, de inevsteringen van afgelopen jaar. Dan is zo'n bedrag ook zo weg.
De aflossing op mijn huis, gaat als lening van de BV, daar moet ik rente over betalen aan de BV, om nog eens na te denken en meself arm te rekenen, dat bedrag moet afgelost worden. Ik kan mezelf de aflossing ook geven, want dat mag ook voordat je AOW leeftijd met stamrecht BV.
Dan betaal ik alleen de rente, stel de rentevoet voor variabele hypotheekrente.

Met al dat gereken, kan ik mezelf nog niet voorstellen, dat ik straks er toch warmpjes bij zit. Misschien dat het anders is, wanneer ik het geld op de BV bankrekening staat en de hypotheek is afgelost.

De direktbank heeft, hoe vreemd....., nog ngeen reactie gegeven op mijn verzoek.
Maar ik ga er niet achteraan bellen, genoeg dingen over, om over na te denken.

2 opmerkingen:

  1. Dan kun je nu gerust.....naar de

    tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, lees ik een paar dagen geen blogs, blijk jij gewoon het echte rijke wijf te zijn haha. Goed bezig hoor. Het is je van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen