woensdag, november 20, 2013

Hatseflats 60 euro premie bespaard met zorgpolis naar PMO

Sinds een aantal jaar ben ik een tevreden klant bij FBTO. Destijds stapte ik over van VGZ, naar FBTO, in verband met de tandartskostenverzekering. Bij VGZ is die altijd vervelend, zelf de declaratie indienen, en de vergoeding is tot maximum van X met nog heel veel uitzonderingen.

Ook stapte ik toen over van dure tandarts naar eenvoudige tandarts die er ook nog eens de mondhygiëne bij doet en direct declareert bij FBTO.
Volgend jaar verzeker ik me niet meer bij voor tandarts kosten. Dit kan volgens mij gemakkelijk, omdat er vanaf januari geen achterstallig onderhoud meer is.

Veel zorgkosten heb ik niet, dit jaar 244 euro eigen risico, waaronder een bloedonderzoek en echo die in 2012 werden gemaakt in het ziekenhuis.

Voor eigen risico kies ik net zoals in 2013  het maximale en dit jaar is dat  860 euro.

Volgens de Consumentenbond betaal ik bij FBTO per jaar 60 euro meer dan bij PMA en derhalve ben ik weg bij FBTO. FBTO per maand 67,57 en PMA 63,50.

De tevredenheidsscore bij PMA, dochter van Menzis, is  met 9.1 is hoger dan bij FBTO met een 8,7, dat vind ik ook belangrijk. Je zult mij niet zien bij AnderZorg, wiens reputatie inzake administratie slecht is. Ondanks dat, is de klanttevredenheid een 8.7, wat mij verraste, omdat ik vaak alleen maar slechte reviews las.

Ben ik alleen nog vergeten om het premiebedrag op een jaar te zetten, want dat scheelt ook altijd korting. Volgend jaar dan maar weer.

Bij PMA is het mogelijk om een bonus aan te vragen, zodra ik het verzekerd nummer ontvangen heb. In 2013 was dit 125 euro. Om de pagina te vinden zoeken op bonus

19 opmerkingen:

  1. Wij zijn naar promovendum overgestapt, heeft iemand daar ervaring mee?? Het klinkt erg goed, voor lage premie, niet te vinden via zorgkiezer. Iemand ervaring??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PMO ???

    Ik ken wel PNO dat is echt een topper :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben verzekerd bij Menzis via PMA. Super. En weet je dat je in november je kan aanmelden bij PMA voor een bonus. Die krijg je als de ziektekosten verzekering bij hun is afgesloten.
    Ik heb het van de week gedaan, en krijg €120,00 aan bonus

    Gr. Imre

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, nee, dat wist ik niet, vanmiddag heb ik me aangemeld, rechtstreeks bij PMA.
    Hoe lang duurde het, voordat je bericht kreeg van die bonus? Dat is nog meer winst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je krijgt geen bericht over de bonus. Even bij 1 november 2014 in de agenda noteren. Je kunt deze bonus via de site aanvragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem, gij zijt geweldig, zodra ik een verzekeringsnummer heb, kan ik hem aanvragen!
    Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed bezig! Heb je nooit "last" gehad van je hoge eigen risico?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier wel een jaar bij anderzorg gezeten, moet zeggen dat ik vol lof ben, declaraties werden altijd binnen een week vergoed. wij zijn weer weggegaan omdat dochter een beugel moest en we bij een andere verzekering hogere vergoeding hiervoor krijgen. voor dit jaar ga ik weer kijken. de beugel is er alweer uit. gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @LLmLL, nee geen last van gehad. En als het wel zo was, kan ik het betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ook een overstapper naar PMA. Ik was dit jaar via Salland verzekerd. Ik ga ook zeker de bonus in de gaten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, en ik zou PMA gewoon even bellen om te melden dat je de premie per jaar wil betalen. Scheelt op jaarbasis 3%. Ik ben hiertoe ook in staat. Heb wel even PMA gebeld waneer ze afschrijven en dat is in de laatste week van december (2013!). Daar moet ik nog wel even rekening mee houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Ri, schreef een e-mail of ik ook kans maak op de VVV bonnen voor vertel het je vrienden dat je bent overgestapt, maar dan in blog vorm,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Opnieuw begonnen: Goed idee om ze even te mailen. Je weet nooit waartoe het leidt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Opnieuw begonnen: Goed idee om ze even te mailen. Je weet nooit waartoe het leidt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    Je krijgt bij PMA een instapbonus van 43 euro en aan het eind van het jaar kun je een bonus aanvragen en die is voor 2014 vastgesteld op 18 euro! Ik vraag het ieder jaar aan voor mijn ouders. Als jij weet waar die bonus van 120 euro vandaan komt hoor ik dat graag, dat is 10 euro per maand korting!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Anoniem, die website staat in de reacties. Ik zag het ook, tien euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik overweeg ook om over te stappen, het scheelt bij mij ook bijna 60 euro per jaar (inclusief clix). Maar ik durf niet zo goed! Ik heb op het punt gestaan en toen alles weer weggeklikt. Ik heb nog even de tijd, het kan nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb via de bonus actie van pma mijn verzekerende nu. Er van menzis ingevuld, en daar kwam de mededeling dat ik 60 euro bonus krijg, en mijn man heb ik ook ingevuld. Dus dat is samen 120 euro bonus. Zou binnen 6 weken op mijn rekening worden gestort.
    Ik wacht het gewoon af.

    Gr. Imre

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Imre, dat is een leuk bedrag samen 120 euro.

    BeantwoordenVerwijderen