vrijdag, november 01, 2013

Het was me het weekje wel

Het warme eten is er afgelopen week regelmatig bij ingeschoten. Te druk, van laat thuis en snel weer weg. Soms heb ik maar een uur en tegenwoordig ben ik een half uur kwijt aan een perfecte bakkers eigen ontbijt en lunch klaar maken waarna ik het naar de gastenkamer breng.

Dat moet komende week beter. Zondag maak ik een grote hoeveelheid groente, linzen en allerlei andere lekkere dingen er bij, die ik in bakken in de koelkast zet. Ik hoef dan alleen maar op maandag, dinsdag, woensdag en donderdagavond spullen uit de bakken bij elkaar te voegen.
Snel en gezond hebben prioriteit.  Dat ik 's avonds nauwelijks tijd heb om te eten, zint me niks.

Nu maar hopen dat het lukt, in processen denken, lean, stap voor stap, schematisch, niet te vergeten efficient, natuurlijk.




2 opmerkingen:

  1. ik kook rijst, eieren, peulvruchten allemaal van te voren, groenten snijden en alles in bakken in de koelkast, zelfs sla kan je zo een week bewaren, maar ik maak het 2 maal per week klaar, zondag's en woensdag's, lekker joh en altijd goed he? , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Marion Anderson, je schreef er over en ik heb dat ook een tijd volgehouden. De laatste paar weken lukte het niet meer. Maar ik realiseerde het me.
    Ook kwam het door de hoge en lekere andijvie opbrengst van de moestuin. Die at ik ook een tijd.

    BeantwoordenVerwijderen