dinsdag, november 05, 2013

Huizenruil te grote concurrent

Trouw bericht over de opkomst van goedkope logies, die een geduchte concurrent is gewirden van hotels en ook kennelijk Bed and Breakfast.

Er wordt gedoeld op het verhuren van je appartement, terwijl jij ook in het buitenland bent.
Airbnb bijvoorbeeld. Toch neemt AirBNB slechts twee procent van de capacitetit in.

Interessant. Ik ben nu sinds een maand actief op huizenruil.nl en  tevens homeexchange.com.
Ik hoop op een vakantie naar een ver land.
Twee potentiele kandidaten hebben zich gemeld en zijn weer vertrokken,
Jammer. De een besloot spontaan naar de USA te gaan en de ander? Geen idee, ik heb de tijd.

Als er huizenruil komt, dan zit ik voor een prikkie in verweggistan. Sterker, voor deze prijs kan ik regelmatig ver weg,

Couchsurfing is ook een goed alternatief. Je kunt je abonneren en krijg je tevens alle leuke bijeenkomsten bij jou in de buurt. De leeftijdsgroep eindigt ongeveer bij 40, niet dat er een leeftijdsstop wordt gehanteerd, maar dan pas je niet meer in de groep.


Update: 6 november 2013:  Volgend jaar voor de prijs van een ticket en bijkomende kosten ben ik weg in Australia!

6 opmerkingen:

  1. Lees ik het goed? Ga jij naar Australië?

    Meer, meer. Schrijf er meer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ri, Je zou ook afkeurend kunnen zijn over de voetstap op aarde die dat kost en dat het helemaal niet duurzaam is enz.

    Maar ja, meer reizen en minder betalen, zoiets dus.

    Het duurt nog een half jaar, dus ik heb nog even....


    BeantwoordenVerwijderen
  3. op zich een goed idee, maar voor mij als huurder geen optie ,want ik mag niet onderverhuren en vrees dat de woningbouwvereniging dat toch zo zal zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het artikel in trouw klopte natuurlijk niet helemaal aangezien huizenruil een onderdeel is van de sharing economy en er door leden niet aan andere leden wordt verdient. Het concept is met een gesloten beurs ruilen en alles gaat in goed vertrouwen. Je moet er soms even de tijd voor nemen om een goede ruil te vinden maar uiteindelijk kan het prachtige vakanties opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, huizenruil zou best kunnen. Airbnb is uitgesloten, omdat je dan geld ontvangt. Vrienden op de fiets gastadres kan weer wel, omdat gasten hiervoor lid moeten zijn van dezelfde vereniging.

    @Anoniem, ruileconomie, zoals Lets enz, onttrekt geld aan de nu iets minder kwetsbare economie.
    Vreemd eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @opnieuw beginnen: had ik kunnen zeggen. Maar reizen, daar krijg ik energie van. En dan verdwijnt het milieuapspect toch iets naar achter.

    BeantwoordenVerwijderen