vrijdag, november 08, 2013

In 2014 ben ik helemaal vrij oftewel hypotheekvrij

Door een onverwachte samenloop van omstandigheden, ziet het er naar uit dat ik het laatste bedrag in 2014 heb afgelost.

Vrijwel zeker ontvang ik eind 2013 een berg bruto geld dat ik slim moet beleggen...
Tja, ik heb veel ervaring als belegger en waar ik voor anderen belegde ging het goed, maar voor mezelf slecht.

Een deel van het geld hoop ik in 2013 nog te gebruiken voor het maximaal af te lossen bedrag en in 2014 de rest.

Ik ben in 2014 eigenlijk boven Jan(netje).

Hoe dat komt, schrijf ik later. Ik moet samen met iemand anders nog flink onderhandelen.

Maar daarover later, voorlopig heb ik wisselende emoties, waarin de glimalch dik om de lippen  speelt.


Update: omwille van de gevoeligheid van dit onderwerp, zal ik dit topic, zondagavond alweer off lone halen.

18 opmerkingen:

  1. Succes, ik hoop dat het je gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onverwachte ontwikkeling. Iets met werk? Succes met uitonderhandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt erop dat je uit je baan kunt stappen met een fijne afvloeiingsregeling! Als dat zo is: gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heel erg goed, zou willen dat we hier ook zo ver waren, maar helaas nog een berg euro' 's te gaan, maar ja elke euro is er een denk ik maar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zou hartstikke fijn voor je zijn. Heel veel succes gewenst hoop dat het je lukt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga hard voor je duimen, dat zou toch mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat goed, dat is opeens hard gegaan dan. Ben blij voor je, wat zal het heerlijk zijn om straks die laatste betaling te doen. Komt eerder met pensioen dan ook weer om de hoek kijken?(als ik me goed herinner, was dat even van de baan?)

    Valhalla (onder manliefs account wegens inlogproblemen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ikheb gisteren het eerste extra aflossingsbedrag overgemaakt, dus ik begin aan de reis en jij hebt de bestemming al bereikt, goed zo, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je laat ons wel in spanning. Ben reuze benieuwd, maar het klinkt goed. Succes ik hoop dat het gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Allen, fijn dat jullie het me gunnen.Mag er heláas niks over kwijt. Mogelijk eind november is alles rond.
    Ik blijf nog een tijd werken....

    @Marion Anderson. De eerste extra aflossing gaf bij mij een heel fijn gevoel. Was een oms lichter in mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Raar. Waarom zou je moeten beleggen???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh superspannend. Ben heel benieuwd. Hier helemaal aan het begin van de 'reis'. Vanmiddag een bod gedaan op ons toekomstige huis namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Rijk wijf, gefeliciteerd. Hoop voor je dat het lukt. En daarna ook het aflossen van de hypotheek,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O dus als je de afvloeiingsregeling in de extra hypotheek aflossing stopt is bruto zeg maar netto? Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen