donderdag, november 07, 2013

Plaatselijk dictee en BeterSpellen.nl

Gisteravond had ik graag naar de plaatselijke dictee avond gewild. Ik heb me daarvoor opgegeven, maar toch kon ik niet mee doen.

Vreemd eigenlijk, er werd veel reclame voor gemaakt. Van de avond zelf heb ik nog niet op de plaatselijke tv/radio het dictee gehoord. Ondanks de reclame bleek het vooral te gaan om afvaardigingen van scholen. Tja, en ik ben al een tijdje van school af.

Dankzij de aanmelding krijg ik dagelijks een e-mail met een test. Tests met meerkeuze vragen, zoals deze:

Ik ........ het liefst in mijn eigen badkamer.



Ik vulde het bovenste rondje in, leek me het meest logisch, maar het bleek het onderste te zijn.
Weer wat geleerd. Ik blijf voorlopig deze dagelijkse test invullen.


Het heeft dus niks met geld en consuminderen te maken, maar gewoon een gratis spelletje, waar je ook nog wat van opsteekt.

10 opmerkingen:

  1. Aargh! Die had ik dus ook fout! Ik wist zeker dat het douche moest zijn! Waar raar dat die e niet moet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook een tijdje meegedaan en ook met beterrekenen.nl, uiteindelijk ben ik maar gestopt omdat ik het wel via het woordenboek of met de rekenmachine doe als het nodig is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Vlijtig Liesje, Het komt omdat het werkwoord douchen is, dus ik douch, jij doecht enz.
    De uitleg staat er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Realmam, ga ik ook doen, me aanmelden bij beterrekenen.nl. Hoofdrekenen verbeteren is altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik schrijf ook altijd douche of niet....mmmm nu twijfel ik zelf ook. Maar mijn eerste idee was douche.

    Raar dat er reclame voor gemaakt werd als het alleen voor scholen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had ook de bovenste ingevuld.
    En bedankt voor de tip, ook leuk om te doen met mijn zoon.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe dat ook al een tijdje elke (werk) dag. Inmiddels collega's aangestoken. En het is zeker leerzaam, je kan ook handig doorklikken naar uitleg bij de antwoorden. Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe dat ook al een tijdje elke (werk) dag. Inmiddels collega's aangestoken. En het is zeker leerzaam, je kan ook handig doorklikken naar uitleg bij de antwoorden. Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, lesje Nederlands dan maar? Ik-vorm is altijd de stam en die maak je door "en" van het hele werkwoord af te halen. In dit geval is het werkwoord "douchen" en de stam dus "douch" dus is het ik douch ;-).
    Soms is het ook goed te weten waarom iets zo is en niet alleen het goede antwoord te weten.

    BeantwoordenVerwijderen