vrijdag, december 06, 2013

Boek cadeau in de bibliotheek

Woensdagmiddag tegen sluitingstijd kreeg ik het boekje "Erik of het klein insectenboek"van Godfried Bomans in mijn handen gedrukt in de bibliotheek.

Ik herinner me dit boek nog, van middelbare school, waar dit boek op de verplichte leeslijst stond.   Het gaat over een schilderij in de kamer van Erik, waar hij in terecht komt en praat met de insecten.

Inmiddels is het boek verfilmd en is het vaak herdrukt.

Mocht je ook een bibliotheek lidmaatschap hebben, dan kun je het boek nog ophalen, ik ontving het in december, wist zelfs niet dat het boek de hele maand november in de bieb verkrijgbaar was. Het is de eenvoudige versie van het boek.
Vreemd, want ik ben toch al een paar keer in de bibliotheek geweest, voornamelijk om tijdschriften te lezen.



3 opmerkingen:

  1. Bij ons de hele maand november al beschikbaar, je kon zelf gratis op 30 november naar Naturalis met het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, wat jammer, dat deze info niet beter door de bibliotheek is aangegeven. Mogelijk dat ik door de besognes, van aflopen arbeidscontract het heb gemist. Het was een drukke tijd, waar vrijwel alle energie naar toe ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons in de bieb liggen dit soort dingen op de uitleenbalie en zie je ze dus vanzelf liggen...meestal moet je het wel zelf in de gaten houden. Er is maar een enkeling die je erop wijst! Heb hem dus ook, maar ben nog niet aan lezen toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen