maandag, december 02, 2013

De allerlaatste maandelijkse annuïteit van de hypotheek is vandaag betaald.

In het kader van de overtreffende trap, kan ik meedelen dat de "allerlaatste maandelijkse annuïteit van de hypotheek is van de bankrekening afgeschreven". Helemaal. Het bedrag is nu nog € 46.223,00.

In november 2007 begon ik met de eerste 2.000 euro die ik ontving van mijn naamgenote en tante. Nu in december 2013 betaalde ik de allerlaatste annuïteit. Volgende maand januari 2014 betaal ik van mijn, vandaag bij de notaris opgerichte BV Opnieuw Beginnen de laatste 46.223 plus kosten en ben ik van mijn hypotheek verlost. Op net iets meer dan zes jaar vanaf de start.

Hierna betaal ik jaren lang rente plus aflossingen aan de BV Opnieuw Beginnen en ik betaal nooit meer aan de Direktbank! In mijn gevoel ben ik dan nog steeds niet 'helemaal vrij'.

Binnenkort zal ik de kop van dit blog moeten veranderen:

De tekst: zal plaats moeten maken voor iets anders
'Ik probeer mijn hypotheek versneld af te lossen. "Reduce your outgoings and maximize your income" is een uitspraak uit het BBC programma ‘Pay off your mortgage' die mij aanspreekt.'

zal eind december plaats moeten maken voor iets anders.

Consuminderen blijf ik doen, het is goed om op de kosten te letten. Het is een sport om scherp in te kopen.

17 opmerkingen:

  1. Doel voortijdig gehaald! Je kan plannen in het leven wat je wilt, het kan altijd anders gaan! en straks moet je het anders zien: je hebt niet alleen nog een hypotheek, maar je bent ook geldverstrekkers! Wie had dat gedacht! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! En misschien kun je de hypotheek/lening bij je bv wel zo inkleden dat je lasten lager zijn en je er dus alsnog eerder vanaf bent, doordat je meer ruimte over hebt om af te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ben benieuwd wat er in 2014 boven je blog komt te staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd zeg! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd. Wat heerlijk voor je en fijn dat je doorgaat met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer interessant concept. Zou je een keer een blog kunnen plaatsen met hoe het precies werkt?

    Mijn vriendin heeft namelijk ook een eigen bedrijf, en dan zou dit best wel eens een interessante constructie kunnen zijn.

    Als je het niet op het blog wilt zetten zouden we er ook over kunnen mailen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nevermind, lees nu pas verder terug en het betreft een stamrecht BV. Niet van toepassing op het bedrijf van mijn vriendin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alvast gefeliciteerd. Maar als ik vragen mag, hoe zit dat dan in elkaar? Ga je dan gewoon verder met aflossen maar dan via die BV?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Allen, dank.Stamrecht BV is in 2014 niet meer slim om te doen. Nu in 2013 betekent dat, dat het geld er bruto in gaat. Haal je er geld uit, dan moet je daar inkomstenbelasting over betalen.
    @Vlijtig Liesje, ik mag kleinere bedragen overmaken aan mezelf en dan moet de BV de heffingen aan de fiscus afreknen,
    Ik mag ook geld gebruiken om te investeren, zoals een lening verstrekken aan een betrouwbare AAA status consuminderaar. Die de BV rente en aflossing betaalt.

    De stamrecht BV kan ook zeggen, ik betaal een jaarlijks bedrag aan de AAA status consuminderaar.
    Per saldo is dat een journaalpost waarbij er niks in en. Iks uit gaat.

    De notaris zou de BV vandaag in de kamer van koophanel inschrijven. Een eenmanszaak kan zichzelf inschrijven bij de kamer van koophanel.
    Dit akkefietje kostte me inclusief BTW bijna 550 euro.
    Via een adviseur ben je zo 1500 euro kwijt.
    Toch leuk verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! We tikken volgend jaar nog 25.000 af en dan zijn we ook vrij! Je was toch sneller.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Anoniem gefeliciteerd, wat een goed nieuws. Wat ga je nu doen wanneer je volgend jaar opeens zoveel geld 'over' hebt, het huis opknappen? Lange vakanties houden, zoons laten studeren? Oppotten?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb hetzelfde gedaan in drie jaar tijd mijn volledige hypotheek van 155k afgelost en dat voelt goed kan ik jullie laten weten, van geen geldschieter meer afhankelijk en de stenen en grond kan niemand je meer afpakken.
    Elke maand geld ontvangen en daar zelf over beslissen, geen druk meer van de maandelijkse lasten alleen gas water licht en ozb. De overheid zou dit nog meer moeten afdwingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zal het programma van BBC eens gaan bekijken, kijken of het kwartje dan wel wilt vallen. Voorlopig ben ik blij dat ik mijn financieel beheer overlaat aan iemand die er verstand van heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, dat klinkt wel heel moeilijk. Ik begrijp het wel hoor. Ik ben erg laks tegenwoordig met administratie. Toch is het dat wat het meeste geld oplevert.
      Maar ja, ik budgetteer al zo lang, dat ik het ook wel allemaal weet......

      Verwijderen