zaterdag, december 07, 2013

Kranten lezen op je werk

Enkele kranten zijn bij mij favoriet en met name het financieel dagblad. Altijd heerlijk leesvoer en een bron van inspiratie.

Young entrepeneurs vind ik geweldig om te lezen. Het zijn vaak succesverhalen van mensen die een idee hebben en zijn begonnen om dat uit te werken.
Daar hoef je niet het FD voor te lezen natuurlijk, maar ja, economisch nieuws, ik heb er iets mee.

Met de inlogcodes kan ik de krant ook digitaal lezen, alleen vind ik de app van het FD niet het je van het. Vaak stopt het scherm ineens, wanneer je onderaan het verhaal bent.
Zelf heb ik geen zakelijk abonnement, daar ben ik niet hoog genoeg voor.

Maar ik lees het als lid van de OR en altijd kreeg ik het wachtwoord en inlogcode van een collega.

Nu ik bijna stop met werken, zin ik op de volgende mogelijkheden:

- Ga ik regelmatig naar de bibliotheek
- Neem ik een abonnement?
- Koop ik hem af en toe?

Als je begint op de pagina van de abonnementen, dan kost het meest prettige abonnement 459,00 euro per jaar en dan daalt het af tot FD weekend van 169,00 euro per jaar.

Ik ben nog niet zo ver, ik denk er nog even over.

Wat ik ook graag zou willen is een abonnement op het NRC, dat kost 390,00 euro per jaar....
Als je een tweejarig digitaal maand abonnement neemt van 25,00 euro per maand, dus 300,00 euro per jaar, dus 600 euro voor twee jaar, je krijgt dan wel de keuze uit een Ipad mini (gratis) andere Ipads bijbetalen.......


Ik ben nog even aan het nadenken. Het lijkt me een goed idee om regelmatig naar de bibliotheek te gaan, het liefst fietsend of wandelend, ook met windkracht storm, regen en sneeuw.... Je komt verplicht het huis uit, ook wanneer het slecht weer is, alhoewel ik tegenwoordig steeds vaker de dag begin met een half uur work out.



6 opmerkingen:

  1. Lastige keuze, bieb of abonnement. Wij hebben hier nu op de FiscAlert na alle abonnmenten opgezegd. Ik koop alleen elke maand de Flow. Helemaal voor bladen zoals NRC of FD. Die verschijnen toch wel heel regelmatig. Je zou kunnen kijken hoe lang je het lezen in de bieb volhoudt. En anders kijken of je een abonnement of de abonnementen ook op de zaak kunt zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind kranten behoorlijk duur en heb daarom geen abonnement, maar mis het ook niet. Vaak is het toch ontzettende stemmingmakerij en slecht nieuws. Dan lees ik liever het nieuws op internet, kan ik het ook eens negeren als ik er geen zin in heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regelmatig zijn er diverse proefabonnementen en aanbiedingen voor kortlopende abonnementen.

    Kan je een tijdje op budget toch je kranten lezen.

    Bibliotheek is een goede vervanger. Alles gratis te lezen. Je moet er alleen naar toe.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    Als ik eerlijk ben, vind ik kranten steeds meer iets van vroeger. Het nieuws is oud, de achtergrondverhalen haal je ook van internet.. Het is alleen nog maar de beleving: heerlijk even rustig krantje lezen. Echt lezen, ipv scannen.
    Daarom zou ik lekker naar de bieb fietsen, kost minder, levert je meer gezondheid op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best flinke bedragen zeg die krantenabonnementen! Ik zou voor de bieb gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker naar de bieb, goedkoop en je hebt gelijk je beweging! Win-Win situatie. Bij het station kan je ook elke dag de metro en spits halen, gratis en elke dag verkrijgbaar en ook weer je gratis beweging. Succes!

    Groetjes,
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen