woensdag, december 18, 2013

Is alleen maar pinnen wel zo prettig?

Op tv zag ik gisteravond en commercial over pinnen, dat het veilig is en dat het voor zowel de winkelier als ook de klant prettig en veilig is.......

Ik ben voor contant betalen om de volgende redenen:
  1. Big Brother is watching
  2. Contant betalen zorgt er voor, dat ik voel waar ik geld aan uitgeef, het doet een beetje pijn.
  3. Ik zie hoeveel geld ik over heb
  4. Bij de boer, bloemenstalletjes onderweg, op de markt betaal ik graag contant.
  5. Ik gooi al mijn bonnen in een pot en schrijf kleine uitgaven op. Als ik achter de PC ga zitten, dan werk ik mijn spreadsheets bij, ook die van de boodschappen, fun, kleding, kapper enz. Overzicht door pinnen hoeft niet
  6. Contant geld voor de nieuwjaarswensen van de huis-aan-huis-bladen bezorgers.
  7. Contant geld voor de collectes aan de deur
  8. Contant geld voor marktplaats aankopen.
  9. De glazenwasser die aan de deur komt
  10. De huishoudelijke hulp
  11. De zwarte economie
Ik dacht dat we altijd nog zouden doen aan contante betalingen, tot ik zag dat ook particulieren mee konden doen met digitaal betalen. Wel zo handig als we steeds minder flappen tappen, moeten we wel mee doen met digitaal betalen.

Payleven dus. Vereist een smartphone, en wie heeft die nu niet??  Nou er zijn er nog een paar Nederlanders en ik ben er één van, alhoewel ik wel een tablet bezit.
Per transactie 2,75% kosten en aanschafkosten van tussen de 89 euro en de 289 euro inclusief printer.

Zouden er echt Marktplaats verkopers zijn die 89 euro en 2,75% kosten betalen om het digitaal betalen verder in te voeren? Te gek. Zouden er groentenstalletjes en bloemenverkopers zijn met een digitaal betaalsysteem? Het zal ooit wel eens gaan gebeuren, maar nu nog niet.
Geld is een wettig betaalmiddel.





6 opmerkingen:

  1. Ik pin het liefste zoveel mogelijk. Doordat alle pintransacties geregistreerd worden op de afschriften weet ik precies waar ik mijn geld aan uitgeef. Bonnetjes kunnen kwijt raken en in de supermarkt krijg je ze soms niet eens.

    En eerst geld halen en dan betalen vind ik een dubbele en onnodige handeling. Geef mij maar pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou men ooit het contante geld kunnen afschaffen? Ik denk het niet. Laat mij maar gewoon betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik pin ook het lieftse. Bij de Rabobank kun je via 'inzicht' precies zien wat je in welke categorie hebt uitgegeven. Hoef je dus niet meer zelf alles in Excel te stoppen! Ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben juist voor pinnen, ik heb een hekel aan contant geld. Juist omdat ik alles pin en weinig contant geld heb vind ik het juist irritant om weer contant geld te hebben voor de glazenwasser en de markt.

    Het maakt het voor mij ook veel makkelijker om inzicht te krijgen in de uitgaves omdat ik ook geen bonnetjes e.d. hoef bij te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om punt 2, 3, 4 en 5 doe ik ook alles contact. Heb overzicht. Toen ik nog deed pinnen gaf ik ongemerkt altijd teveel uit. Dat is nu verleden tijd. Envelop leeg is geen geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Jantine, lijkt me heel handig, bij de Rabobank.

    @Vlijtigheid met zuinigheid, dat is hem, lamger doen met geld, door niet te pinnen. Behalve Big Brother, voor. Ij de belangrijkste reden.

    BeantwoordenVerwijderen