woensdag, december 25, 2013

Prettige feestdagen

Ik wens jullie allemaal prettige feestdagen!!
Een fijn paar vrije dagen met of zonder familie, maar vooral zonder  zorgen.

Om twaalf uur de urbi et orbi van de Paus, een man die ik, net als vele anderen, geweldig vind.

De hoofdzaak van kerst is vrede, innerlijke vrede. Er zijn voor en met anderen. Vergeving van schulden, ook van die mensen waar je nu mee in onmin leeft. Vergeving hoeft niet te betekenen dat je daarna nog met die ander door een deur hoeft.
Zoals de dominee ooit eens treffend preekte:' als je zegt, ik vergeef het, wat je nog niet eens tegen die ander hoeft te zeggen', dan is dat het begin van de genezing. Vergeten zul je nooit, maar vergeven is het begin van loslaten,  een lang proces.

Zo dit was mijn preek van de week, ik zie uit naar de tandarts, waar ik over een uur wordt verwacht.

Gisteren in het vliegtuig werd ik verrast door een vismaaltijd! Ze kwamen het speciaal brengen in het vliegtuig van Turkish Airlines. Wat een service, ik die dacht dat ik alleen kon kiezen tussen kip en rundvlees.




4 opmerkingen:

  1. Veel succes bij de tandarts!

    Deze paus vind ik ook een bijzonder man. Een gewone man, die met de tradities breekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte bij de tandarts ;)

    En jij ook hele fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Allen, dank. Ik zit nu met twintig noodkronen in mijn gebit. Vrijdag de definitieve kronen,
    Het is goed gegaan. Heel goed zelfs.

    Morgen leuek dingen doen, lekker rondwandelen, naar het strand, een museum. De zon schijnt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne dagen verder!
    Mooi dat het goed ging bij de tandarts.

    BeantwoordenVerwijderen