dinsdag, december 03, 2013

Sinterklaas viering met collega's

Vanmiddag tussen half vier en half zes vierden de collega's die er zin in hadden Sinterklaas.
Veel collega's hadden 'er zin' in.

Lootjes werden getrokken met lootjestrekken tot maximaal tien euro. Kennelijk heb ik niet de juiste wensen, of ook, dat ik er onvoldoende tijd aan besteedde. Een paar jaar terug vierde ik het met andere collega's, toen had ik er wel zin in. Dit keer had ik te veel andere dingen aan mijn hoofd. Uiteindelijk koos ik maar wat.

Degene die ik getrokken had, wilde een cd van Lou Reed. Heerlijke muziek, maar ja, je moest bestellen via internet, en dan krijg je er verzendkosten bij! Dat is dan weer tegen het gepokte en gemazelde consuminderhart. De tijd om eenzelfde cd te kopen nam ik niet.

Gisteravond begon ik dan aan het gedicht en wonderwel slaagde ik er in om een twaalf regelig gedicht te maken. Een paar foto's van Lou Reed te printen en die om een karton heen te plakken, net of je een kartonnen CD hoes had. Daarin stopte ik geld. Simpel toch? Alleen had ik gisteravond geen tien euro meer in mijn portemonnee, alleen briefjes van vijftig en van twintig. Ik besloot niet te kermen en dan een briefje van twintig er in te stoppen.

Zelf kreeg ik een geweldige surprise, een gele stoffen banaan van stof, gevuld met vulmiddel en drie geurkaarsjes van Bolsius in glaasjes. Na het leuke gedicht gelezen te hebben en het pakje voor de volgende gepakt te hebben, ben ik voorzichtig gaan tornen aan de naad.

Wat een werk, wat een Kado! De geefster vertelde dat ze er helemaal niet veel tijd aan had besteed, slechts twee uur!! naaien. Ja, dacht ik, plus het ideee, de moeite om het te kopen, te maken.
Deze collega is een tijdelijke collega, die maar geen verlenging van contract krijgt aangeboden, omdat de aandeelhouders meer dividend willen hebben, wordt de werkdruk opgevoerd, onder het motto 'meer met minder'. Ze doet zo haar best, een geweldige vrouw, maar toch geen vaste baan. Sneu is dat. Op een groot project heeft ze vijf jaar gewerkt. Het project is af. Het project heeft de landelijke pers meermalen gehaald. Maar hierna is er geen werk voor haar.. Er is haar ook niet verteld dat er nog meer mensen van de afdeling weg moeten, dat een vaste baan er niet in zit. Zo sneu vind ik dat voor haar. Oneerlijk gewonpon.
Ik denk dat haar onzekerheid over een baan er mede voor gezorgd heeft dat zij super veel aandacht aan het Sinterklaas cadeau heeft besteed. Ze loopt op haar tenen.

7 opmerkingen:

  1. Voor die 20 euro had je ook de cd kunnen laten bezorgen.
    Was je wrsch. Goedkoper uit geweest en het kijkt wat gezelliger dan zo,n bankbiljet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat was ook wat mij gelijk opviel. Eerst "mijn consuminderhart..." en dan toch maar 20 euro er in stoppen. Hihi, wel grappig eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteravond begonnen, 12-regelig gedicht, geld in een hoesje.

    Tja.

    Het klinkt wel een beetje magertjes als ik eerlijk ben. Als je er geen 'zin' in hebt, is het dan niet beter en eerlijker om gewoon niet mee te doen? Nu zit een van je collega's met een hatseflatsgedicht en twintig euro in een geprint hoesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, het ontslag van mijn werk hield mijn inspiratie tegen. Dolblij dat de manager het nieuws 's morgens kon vertellen op de zaak.
    Na de notaris, was ik weer een stapje verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, sinterklaas vieren met
    collega's. Zeker als er iemand
    tussen zit zoals jij.
    Even snel wat in elkaar prutsen
    en klaar. Zelfs nog niet de moeite nemen een kado te kopen. Denk toch ook eens aan een ander ipv. alleen aan jezelf.
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja: deze reacties had je kunnen verwachten. Afkoopsom van 2 ton mee en een kado kopen is te veel gevraagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Helene en Anoniem
    Dank je voor de tip, dit houdt me scherp en in eens heb ik een suggestie voor de nieuwe kop.

    BeantwoordenVerwijderen