woensdag, december 11, 2013

Ontslag Stresssss

Sinds maandag sta ik weer eens stijf van de stress, alle kleine dingen die tussendoor moeten, die niet zo leuk zijn, waarbij gemaakte afspraken toch niet zo vast liggen, hoe in het 'diepste geheim'. Om mijn collega's heen de betalingen rond mijn ontslag moeten lopen, helemaal niet in het ' diepste geheim' gaan.

Ik ga niet in details, maar het zijn de details, die me de nek breken, als het ware.

Ook vandaag ben ik uren weer bezig geweest met artikel 10 en vooral artikel 11, lid 1, letter G, ook wel omderdeel G genoemd.
Het lijkt wel of personeelszaken geen kaas heeft gegeten van deze artikelen in de loonbelastingwet, waardoor het geld bruto gestort kan worden naar de stamrecht BV.

Ok, ik wist tot een maand geleden ook van niks, maar nu heb ik veel bijgeleerd.

Verder ben ik bezig met het bepalen, hoe de afscheidsreceptie en etentje en waar worden gehouden en wie er nog meer worden uitgenodigd. Dat is leuk, toch? Maar als nederige bijna ex-medewerker van het bedrijf dien ik rekening te houden met budget.

Er is verschil tussen rangen en standen zeg maar, voor een van de directeuren, werd onlangs een afscheidsdiner voor veel gasten van 60.000 euro gehouden. Jullie begrijpen vast dat het budget voor mijn afscheid lager is,  veel lager.

Ik mopper niet, maar ik denk wel dat het een gezellige bijeenkomst wordt. Er zijn al enkele oud- medewerkers die ik persoonlijk uitnodigde,  die spontaan riepen: ' ik kom'. Ze zijn nog niet eens officieel uitgenodigd, want ik weet niet eens hoeveel verlofdagen ik heb. De datum moet nog geprikt worden.

Daar tussendoor probeer ik me te focussen op het werk dat gedaan moet worden. Want eigenlijk had men gehoopt dat ik pas per 1 juni zou vertrekken, omdat de organisatie de zaken nog niet op orde heeft. Het wordt een barre paar maanden voor mijn collega. Per eind april zou mijnbaam pas boventallig, of zoals ik zelf zeg, overbodig worden.

Vooral dat gedoe met het regelen van mijn finaniele afscheid heeft me de laatste maand enorm bezig gehouden.
Sinds afgelopen weekend sta ik ook al ingeschreven bij het UWV, heb ik 10% deeltijdpensioen aangevraagd per 1 maart 2014, me gebogen over de armzalige spaarentes. Zag ik vandaag een mooie U- grafiek met gemiddelden van betaalde renten. Als je dat ziet, dan begrijp je pas hoe bijzonder de economie is.hoe de rentetarieven gedaald zijn, de laatste jaren.

Het houdt me nog steeds bezig, al ben ik niet meer zo gestresssttt als een tijdje terug.  Heb ik het. Og niet over de collega's die mij vragen, ga jij nu al met pensioen??  Hoe doe je dat, heb je dan wel voldoende geld??
Helaas mag ik dan weer in de leugen en bedrog modus gaan, waar ik van baal.

Kan ik me binnenkort ook bezighouden met de all in one wifi printer die er nu echt moet gaan komen, voor die zeldzame keren dat ik iets moet gaan printen of scannen.



8 opmerkingen:

  1. Fantastisch inderdaad, dat PZ zo weinig kennis heeft en zaken toch naar buiten komen. Ach, ik heb nog nooit meegemaakt dat een ontslag of vertrek helemaal vlekkeloos verliep bij mijzelf of anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte nog even! Wanneer mag het nieuws wel echt bekend worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het nieuws is deels bekend gemaakt, voor de goegemeenschao ga ik met vervroegd pensioen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel bijzonder dat je met vervroegd pensioen kunt gaan.Weet niet hoe oud je bent maar mijn man is van 1950, heeft 40 jaar voor de overheid gewerkt en moet echt z'n 65 + 5 maanden vol maken. Zou hij nu stoppen dan wordt het elke maand erg krap, omdat hij dan een deel van het pensioen al uitbetaald krijgt scheelt het ons minimaal 600 euro per maand. Ook geen vakantiegeld en 13e maand meer. Onze hypotheek is op dit moment lager dan die van jou,en op het moment dat m'n man met pensioen gaat willen we die afgelost hebben, dat gaat lukken. Zelf is mijn contract 2 jaar geleden niet verlengd, ook geen uitkering en als bijna 60 er is het niet gelukt om weer werk te vinden. Dus manlief moet echt tot z'n pensioen werken, hij doet het gelukkig nog met plezier,maar als ik jouw verhaal lees denk ik: knap dat je het gaat redden. groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ria, krijg 3,6 jaar salaris mee.
    Dat geeft de meeste stress. Hoop voor jullie dat je het gaat redden tot je pensioen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf een zeer wrange smaak in mijn mond houden. Dik 200.000 euro meekrijgen en dan toch een WW uitkering kunnen aanvragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Robb, ik heb een wrange smaak van de fiscale kennis bij HR. Men wil dat ik bij de belastingdienst een akkord haal, het was beter als d contactpersoon loonbelasting dit deed. Kost slechts enkele dagen.
    Met het document stamrecht BV, ingevuld en ondertekend is het ook goed, hoeft het miet.

    Het is voor het bedrijf niet het geld, het os de starre, geminimaliseerde zogenaamde efficiente onderneming.

    Ook de fiscale kennis ontbrak bij storten bij ABP.
    Spoegzat van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gedoe. Ik kan me voorstellen dat je daar best stress van hebt. En het lijkt me ook best lastige materie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen