donderdag, december 19, 2013

Openen van een Zakelijke bankrekening versus particuliere bankrekening

Op 4 december vroeg ik een SNS bankrekening aan, vandaag ontving ik de digipas, dat ding wat je kunt gebruiken om in te loggen.

De reat volgt nog, zoals de bank vandaag vertelde, dat ik rond de 24e of de 27e december kan inloggen.

Gelukkig kon ik 1,5 week geleden het bankrekeningnummer opvragen.

Als je een particuliere bankrekening opent, duurt het al met al hooguit 1,5 week. Ik kan het weten, destijds stapte ik met een ING - postbankrekening over naar DSB,
Nadat DSB ophield te bestaan, stapte ik over naar ASN en dat ging ook heel vlot. Ik heb geen betaling gemist.

Als je een zaak hebt, mag je wel goed nadenken voordat je overstapt. De hoeveelheid papieren is enorm vergeleken met een particulier. Oprichtingsakte, inschrijvingsbewijs KvK, copie van paspoort, formulier van SNS waar de handtekening op moet, opsturen en wachten.

Een particulier maakt 1 euro over, stuurt een digitaal afschrift van paspoort of rijbewijs en dat is het wel zo'n beetje.

De digipas, lijkt op die van ASN bank. Die van de ASN is rood en die van SNS donkerblauw.

Ik zit er nogal om te springen op het eerste afschrift van mijn overboeking naar deze bankrekening, waarmee ik de aandelen heb volgestort. Dit had al lang bij de notaris moeten zijn voor de definitieve oprichtingsakte van de BV.
Update 21-12-2013: Eindelijk, ik heb het pasje en kon inloggen. Het afschrift is al onderweg naar de Notaris. Ik verwacht de originele stukken, wanneer ik bij de Turkse tandarts ben. De goedkeuring van de Belastingdienst duurt ook nog eens weken,zeker met de kerst. Het is spannnend of alles voor februari in orde komt. Jammer dat die vermaledijde hypotheek niet meteen afgelost kan worden, nog een maand, daar had ik niet op gerekend, ik dacht dat het allemaal nu wel rond had kunnen zijn. Dat is het ook, maar HR eist extra, langdurige informatie van de Belastingdienst. Zeurpieten.

4 opmerkingen:

  1. Een particulier moet ook een formulier invullen met een handtekening en een kopie van het paspoort opsturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het particulier ook best wel een heel gedoe! Maar het ligt ook aan de bank denk ik, volgens mij kun je ING zakelijk gewoon via internet doen, maar bij de Rabo moest ik langskomen. Privé dacht ik dat het dan weer het omgekeerde geval was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LLmM, zal aan de SNS liggen dat het zo lang duurt en ik ben er natuurlijk erg op gebrand om dat afschrift aan de notaris toe te sturen. Dan heb ik ook zoiets, waarom duurt dat zo lang!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gedoe zeg! Dat wist ik helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen