donderdag, januari 16, 2014

Altijd maar weer opletten geblazen

Budget energie, de nieuwe speler op de energie markt, die energie koopt en verkoopt, wordt mijn nieuwe energie leverancier.

Een tijd terug werd ik voor drie jaar klant bij hen. Ze waren de voordeligste en ik kreeg 400 euro welkomstpremie. Leuk toch, leuk, leuk.

Eind januari is het zover en gisteren ontving ik de leveringsovereenkomst opnieuw en de tarieven. Ik vergeleek ze met de door de goedgekeurde vergelijkers van Consuwijzer. Wat schetst mijn verbazing? Ze zijn nu niet meer het voordeligst, en toch zijn de tarieven voor de nieuwe periode ineens duurder dan dat ze nu zijn op de vergelijkingssite Prizewize.nl

Uiteraard, haastte ik me om hen te vertellen, dat dat niet waar kon zijn en ik niet akkoord ga met de tarieven.

Wordt vervolgd.

7 opmerkingen:

  1. Vandaag ben ik toevallig ook overgestapt en ga dit zeker volgen en mijn tarief van vandaag gezien screenprint van maken.
    Dank voor de waarschuwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie nu dat ik een bevestiging heb gekregen met de tarieven, lijkt me voldoende bewijs indien nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat irritant zeg! Dan zouden ze je echt met valse beloftes hebben binnengehaald. Dan mag vast niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd, dat lijkt me toch wel een bak :/ Hopelijk valt het allemaal mee of kun je er toch makkelijk onderuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet wanneer je bent overgestapt en van wanneer de tarieven zijn die je had maar als dat van voor 1 januari is kan het zijn dat ze toen de tarieven gaven met de oude energiebelasting. Deze zijn per 1 januari weer verhoogd waardoor ook de energieprijzen weer stijgen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat dat verschil hooguit een paar tientjes op jaarbasis mag zijn op het totaal bedrag van je rekening(afhankelijk van je verbruik) en als de tarieven om een andere reden afwijken als was beloofd zeker aankaarten. Mijn ervaring is dat je het altijd erg goed moet controleren.

    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Denk er aan zo,n bonus zegt niks, en met zonnepanelen en terug leveren moet je verbruik wel juist vermelden.

    Voorbeeld je verbruikt jaarlijks 2000 kw/h maar levert 1500 kw/h terug verbruik je jaarlijks slechts 500 kw/h en dat heeft gevolgen voor je welkomsbonus die zal lager zijn :(

    Hoe meer je verbruikt hoe meer bonus over het algemeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Anoniem, dat heb ik nog niet gemerkt. Voor iemand anders met een lager verbruik, help ik jaarlijks met overstappen. Geen verschil in bonus.

    BeantwoordenVerwijderen