vrijdag, januari 31, 2014

BTW korting bij Media Markt is fake

Nog een paar dagen 21% BTW korting bij Media Markt.

Ik hoorde deze reclame ergens en ik dacht al, o, dat is veel korting, vast gesjoemel met de prijzen.

Vandaag las ik dit bericht op Fok.nl , waaruit bleek dat iemand die gewacht had op de actie en de prijs al precies wist van een Sony TV van 529 euro, voor de actie. Wat bleek, de TV kostte 549 euro, dus twintig euro meer tijdens de BTW kortingsactie!!

Ook hoorde ik mijn zus onlangs, ze was op de markt en wist dat de bloemen een uur voor sluiting minder zouden kosten. Ze deed nog wat andere inkopen en was nog steeds iets te vroeg bij de bloemenkoopman.
Ze vertelde de man, dat ze wachtte tot de tijd dat de korting zou komen.

Toen vertelde de bloemenverkoper dat dat een leugentje was. Voor die tijd ging de prijs ook eerst omhoog.


Het is altijd oppassen met de kortingen. Zelf ben ik allergisch, wanneer er staat 'Zoveel Procent Korting'.


12 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk,het is uitkijken geblazen. Maar de korting is meer dan de prijsverhoging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Izerina, foutje in de tekst, voor de btw actie was de tv 529 euro, tijdens de btw actie 549 euro, dus twintig euro duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tuinen en ah doen dit ook. Er zijn ook winkels waar bij kortingsacties bepaalde producten ineens niet meer in het schap liggen, en nee, niet al uitverkocht.
    In dit geval geldt de korting op bijna het hele assortiment en in 1nacht de hele winkel van nieuwe prijskaartjes voorzien gaat niet, dus ze zullen een aantal producten waar ze een bepaalde marge op willen halen wel inrijg verhoogd hebben. Goed blijven opletten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al jaren is internet veel goedkoper dan MM mensen willen het direct hebben vandaar dat het druk is en denken dat daar goedkoper is het blijft altijd uitkijken bij MM zie :

    http://www.destentor.nl/regio/zwolle/zwolse-vader-brengt-apple-naar-mediamarkt-en-eindigt-onterecht-in-cel-voor-pedofilie-1.4196115

    Ik shop altijd met de laagste internetprijs en wil het daarvoor hebben en dat gaat altijd lukken bij de andere wit en bruingoedleveranciers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, gewoon even een vergelijkssite checken. Kies niet altijd het goedkoopste, maar dat je bedonderd wordt waar je bijstaat dat is duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb daar destijds wel met flinke korting een nieuwe Mac gekocht, maar het blijft idd uitkijken. Je moet niet blind erheen gaan en ervan uitgaan dat alles wat je er ziet die korting heeft en niet eerder duurder gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goh , echt waar? natuurlijk is het begrip korting en gratis artikelen een en al nep, want bedrijven die winst moeten maken kunnen niets weggeven, want hoe komen we anders aan winst, uiteindelijk betalen we met zijn allen voor kortingen en gratis artikelen , zoals mijn moeder vroeger al zei , alleen de zon is gratis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij doen bijna alle winkelbedrijven dit wel. Soms wordt er tijdelijk wat winst ingeleverd op een aantal producten als lokkertje zodat mensen ook iets anders gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ik vind het goed dat je het nog eens onder de aandacht brengt! We trappen er toch weer in allemaal tenslotte.

      Verwijderen
  9. gisteren bij mediamarkt.. samsung chrome book 247 euro..en in de webshop is ie 231 euro,met dezelfde korting.

    bcc doet ook mee met dezelfde actie..samsung galaxy s3 ;voor 314 euro..

    en bij mediamarkt is hij 274 ,dezelfde.

    Dus ze doen allemaal lekker mee, met de boel belazeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb altijd zo iets met korting, waarom zou een product op zo'n moment voor minder kunnen en normaal niet?

    Ik zou dan liever altijd een eerlijke prijs betalen dan altijd maar dat gedoe met acties...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oftewel, altijd een vergelijker site voor dure producten gebruiken. Of dat wat bouwmarkten doen. Van die bonnen met korting op een artikel naar keuze. Dan kan de prijs niet opeens verhoogd zijn. Dit is vooral gericht op bijverkoop.

    BeantwoordenVerwijderen