woensdag, januari 15, 2014

De laatste pompoen

De laatste halve pompoen van het vorige seizoen haalde ik gisteren in een vuilniszak op van mijn moestuinbroer. Vanavond slachtte ik een deel en deed er kaneel bij in de snelkookpan. Samen met wat aardappelsalade was het een lekkere en smakelijke en snelle maaltijd, oftewel, een eenvoudige, doch voedzame maaltijd, zoals een heer van stand, heer Olivier Bommel gezegd zou kunnen hebben.

Morgenavond heb ik krap tijd om thuis te eten, dus eet ik morgenavond nog een keer er van.

Ten slotte eet ik wel meer dingen dagelijks, zoals de havermout met vruchtjes en noten 's morgens en 's middags brood met kaas. Daar krijg ik niks van.

Kijktip: Annemieke van Deursen komt vanavond om half 10 op tv bij SBS6, in het programma "wat ben je waard".

4 opmerkingen:

  1. Brr, pompoen is een van de weinige groenten die ik echt vies vind. Maar vaker 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten, waarom niet. Wordt je echt niet ziek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet ook regelmatig twee dagen achtereen hetzelfde. Vind ik gewoon handig. En je krijgt er inderdaad niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook ik eet wel vaker een aantal dagen het zelfde ,niks mis mee en wanneer je het elke keer anders klaarmaakt verveelt het ook niet snel. zo eet ik bijvoorbeeld de eerste dag andijviestamp pot met rookworst, de volgende dag bak ik het zodat er een lekker korstje op komt en eet ik er bijvoorbeeld een gehak bal bij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Gelukkig ben ik niet de enigste.
    In de zomer eet ik veel sla, met zilvervliesrijst, dan is het iedere dag vers.

    BeantwoordenVerwijderen