zondag, januari 12, 2014

Nog twintig werkdagen!

Nog twintig werkdagen in het vooruitzicht. Geen weekenden meer met leesvoer voor de ondernemingsraad, geen momenten meer, o dat wordt te laat, dus dat kan niet.

Zoals afgelopen vrijdag, dat het net als vandaag zo'n mooie zonnige dag was, waarin de zon volop scheen. De zon die op het werk weerkaatste, wat wel een prettig gezicht is, maar je weet dat wanneer het weer donker is, jij pas weer naar buiten mag. Dat betekent dat je in het donker aankomt en in het donker weer naar huis mag.

Niet meer stressen, voor de tijdsplanning en jezelf afvragen, kom ik op tijd? Loopt dit of dat niet teveel uit? Niks er van, over twintig werkdagen heb ik dat niet meer.

Toch is de stamrecht BV nog niet gevuld met de beloofde pecunia. Volgende week neemt mijn adviseur contact op met de belastingidenst. 1 februari is de deadline en het schiet al op. Spannend.
Ga ik straks met bruto - of netto afkoopsom naar huis.

Toch ben ik nu zo blij, dat ik komende week, tijdens mijn verjaardag besloten heb de hele etage te trakteren op gebak van de bakker, die het ook nog eens komt bezorgen. Je weet wel, dat gebak, dat bestaat uit vetten, suiker en koolhydraten en dat steeds minder mensen eten. Waar je op je werk te vaak mee te maken krijgt.
Kassa, zou ik normaal zeggen, ik bak zelf wel wat. Maar ik ben zo blij met het binnenkort ontvluchten van de werkstress, dat het me allemaal niet uitmaakt. Feest!

Uit deze dure traktatie kun je precies aflezen, hoe we ons laten leiden door emoties. Misschien is geld ook wel een emotie.

Mogelijk dat ik in de toekomst WW en UWV stress krrijg. Kan best, al vier keer gesolliciteerd, maar de sollicitaties krijg ik niet in de kennelijk bestaande, maar voor mij onzichtbare map op werk.nl

Deze week zet ik alles op alles, om toch naar de vakantiebeurs te gaan. Omdat deze beurs samenvalt met mijn verjaardag is dat geen sinecure. Mijn verjaardag vier ik dan ook op donderdagavond en zaterdag.

Update 13-1: De goedkeuring van de belastingdienst komt deze week dan eindelijk toch in orde.

6 opmerkingen:

  1. Het is heerlijk zonder de stress van het moeten, ge niet ervan. Neem ook een tijdje om niets te doen zonder je er schuldig over te voelen dat je met die vrije tijd wel wat moet doen. Het hoeft niet en als je tot rust gekomen bent komt het vanzelf een regelmaat. Laat je vooral niets opdringen dat je nu wat moet. Ja sommige dingen moeten natuurlijk wel maar in jou tempo en tijd.
    Spreek uit ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop,dat je een fijne baan gaat vinden. Maar geniet voor het zover ver is van de rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch jouw verjaardag en jouw wens om naar de vakantiebeurs te gaan, ik zie werkeljk het probleem niet. Gewoon gaan en je verjaardag vier je op een tijdstip dat het jouw uitkomt. Er zijn altijd mensen die niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Willemien, iii vind het ook wel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je je nu zo bevrijdt voelt, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk, dat je er zo naar uit kunt kijken! Geniet straks van de vrijheid :) En hopelijk komt alles financieel helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen