maandag, januari 20, 2014

Update overstap naar Budget energie

Schreef ik pas, dat het oppassen geblazen is bij overstappen, vandaag schreef Buget Energie me, dat het inderdaad hoger is geworden door de belastingen.  Niks aan te doen.

Gelukkig  heb ik zonnepanelen op mijn huis en op de schuur. Op het platte dak passen er minder dan op een schuin dak. Bovendien is het plaatsen duurder op een plat dak. Niks aan te doen, maar voor wat betreft de kWh, heb ik minder last van de belastingen.
Het is altijd prettig om minder kWh te noteren.

Op 4 november 2011 ben ik overgegaan op enkelstroom. Budgetenergie beweerde vandaag dat ik nog steeds dag-  en nachtstroom heb. De eindafrekening van mijn huidge energieleverancier E-on heb ik nog niet binnen.

Update 21-1-2014 ’s morgens:
Budget energie kan geen enkelstroom leveren, wanneer er een dubbele energiemeter zit. Dat kost hun geld, omdat zij de energie inkopen. Budget energie heeft het contract geannuleerd.

In november 2011 ben ik overgegaan op enkelstroom en dat hoefde ik toen niet bij de netbeheerder, maar bij de energieleverancier aan te geven, aldus de netbeheerder.

Omdat ik sinds de zomer van 2012 zonnepanelen heb, lever ik meer dagstroom terug dan dat ik verbruik.
Dat mag niet. Ik heb bewust niet voor een slimme meter gekozen, omdat mij dat geld kost en dat is niet slim.
Budgetenergie heeft het contract stop gezet. De levering zou overmorgen ingaan.

Consuwijzer, die een link naar de goedgekeurde energievergelijker  Prizewize op hun website heeft staan, heb ik geïnformeerd, dat Prizewize een waarschuwing op de website er bij moet zetten.
E.on, mijn huidige leverancier, heeft mij al een nieuw contractvoorstel gestuurd en daarop stond ook dal- en piekstroom.


Destijds in december 2012 stapte ik over via de goedgekeurde vergelijkingssite Easyswitch. Deze e-mail heb ik nog in bezit. Daarop staat het enkeltarief contract.
De eindafrekening van E.on heb ik nog niet in bezit. Zij hadden ondanks het contract van Easyswitch toch piek- en dalstroom in hun contract staan. Dit is nu recht gezet.

8 opmerkingen:

  1. Budget Energie is rekent je altijd af op een dubbele meter als die nog in je huis aanwezig is.
    Voor ons is het dan ook zeker geen optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet echt wel steeds alert blijven blijkt maar weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Quote:

    Budget energie kan geen enkelstroom leveren, wanneer er een dubbele energiemeter zit. Dat kost hun geld, omdat zij de energie inkopen. Budget energie heeft het contract geannuleerd.

    Iedereen heeft toch een dubbele energiemeter !!!

    Of bedoel je dat je enkel bij BE terecht kan met nacht/weekendstroom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anoniem, Budget Energie vertelde dat er ook enkelstroom meters zijn.
    Wie ben ik om daarover te twisten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klopt die zijn er wel, maar was benieuwd of je dan zo kan overstappen naar dubbele meter want 5 jaar geleden moest ik daar nog ruim 100 euro voor betalen aansluittarief als zij dat voor rekening nemen, prima :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu net overgestapt naar budget energie en heb hier echt een dubbele meter ook na navraag bleek het geen enkel probleem te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij zijn ook overgestapt naar budget energie en het is inderdaad gewoon mogelijk om een dubbele meter te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Energievergelijker, ja als je dubbeltarief wilt behouden dan kun je overstappen.

    BeantwoordenVerwijderen