dinsdag, januari 21, 2014

Werk aan het overdragen en afscheidsreceptie

Binnenkort is mijn laatste werkdag en zo langzamerhand draag ik steeds meer werk over aan  diverse mensen. Het overdragen vordert gestaag, maar ik merk wel dat degenen die het werk er bij krijgen, de werkdruk al behoorlijk is.

Voor de afscheidsreceptie heb ik al een idee: 'In de nabije toekomst maakt lean geen onderdeel meer uit van mijn leven' kan ik zeggen als mensen vragen wat ik in de toekomst ga doen.

Nooit meer die constante werkdruk, altijd de tijd eindjes aan elkaar knopen, super efficient en toch nog steeds losse eindjes, vooral thuis.  Wat een geweldig vooruitzicht, dat de tijdsdruk vermindert.

Met het oog op de receptie, ga ik morgen kleding en schoenen shoppen en ik hoop dat ik slaag. Zeker voor schoenen, want dat is mijn grootste probleem, schoenen kopen is niet prettig.
Mocht dat morgen niet lukken, dan heb ik nog even de tijd. 
Ik wil natuurlijk wel goed op de foto's staan, al heb ik de fotograaf verzocht, om niet al te opvallend foto's te nemen.
Ex-collega's, de oudgedienden komen ook. Het moet vooral gezellig worden wanneer ik afscheid neem.


7 opmerkingen:

  1. Veel plezier op je afscheidsreceptie.
    Door omstandigheden is die er bij mij - na 26 jaar bij die werkgever - niet geweest, vind het niet erg want ik hou er totaal niet van om in de belangstelling te staan. Bij 25 jaar vond ik het ook niet prettig maar daar kon ik niet onderuit. Gelukkig was het samen met een collega's jubileum gevierd en hij vond het wel leuk en daar werd gelukkig veel mee aandacht aan besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop,dat je een tijdje rust krijgt,voor de sollicitatiedruk begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kun je nog iets moois in de uitverkoop scoren. Ik weet niet of ik zelf een afscheidsreceptie zou willen. Ik ben meer van het type dat liever met de stille trom verdwijnt. Maar in elk geval hoop ik dat het een geslaagde dag zal zijn en succes met het shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hoop voor je dat het leuk is. ik zelf hou er niet van, maar dit jaar ga ik met pensioen, maar wil geen afscheidsreceptie. ik werk al va `88 in de nachtdienst, en zie maar 1 collega `s morgens en `s avonds. dus waarom zal ik afscheid nemen, voor een directeur die op de gang op een briefje moet kijken wie je bent?
    geniet er van, gezina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd er zelf nooit zo van om in de belangstelling te staan, maar gezien de situatie is dit ook wel een statement. Dus ja, een afscheidsreceptie zou ik zeker doen, en dan natuurlijk met iets leuks/moois aan :-)
    Ik heb wel met je collega's te doen. Zit zelf op een plek waar we met 4 begonnen zijn, nu ben ik alleen over. Dus altijd kiezen wat je wel doet, wat niet.....moeilijk.
    Geniet van de voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ga je in het echt opnieuw beginnen. Heel veel geluk met de nieuwe start en een fijne afscheidsreceptie!

    BeantwoordenVerwijderen