woensdag, februari 05, 2014

Morgen de allerlaatste werkdag

Morgen start mijn allerlaatste dag in loondienst. Een mijlpaal, die snel dichterbij kwam, toen ik begin november officieel hoorde dat ik boventallig zou worden.

Drie emotionele maanden, waarbij de eerste maand vooral zwaar was van het mondje dicht houden, en heel veel tijd besteden aan bellen en praten met de vakbond, uitzoeken van een advocaat, waarbij het wachten op reactie van de advocaat van de vakbond mij  te lang duurde. Stijf stond ik van de spanningen en toch doen alsof er niets aan de hand was. Wat een stress gaf dat.

Op woensdag 13 november 's morgens met een eigen gekozen advocaat in het WTC en vooraf alle papieren verzameld en geprint, inclusief de verslagen van vijf jaar functioneringsgesprekken. De e-mail van HR geprint, waarin stond: ' sorry dat in het vaststellingscontract nare woorden staan, dat moet nu eenmaal'.

Het uitzoeken en wachten totdat weer een stap gemaakt kon worden, duurde lang. Wachten is een hele slechte kant van mij.
Ondertussen iedere keer weer een stukje en beetje van het zo lang gewone leventje gaan verlaten. WW?! Hoe overleef ik WW!?

Deeltijd pensioen tien procent groot aangevraagd. Als je dat niet doet, dan berekent ABP kosten.
Toen  alles was geregeld, moest de belastingdienst nog officiele goedkeuring verlenen aan de stamrecht BV. Die toestemming kwam op mijn verjaardag.

Tijdens deze periode ben ik de rust en de kalmte kwijt geraakt. Op de automatische piloot leefde ik. Helder nadenken is gewoon moeilijk.  Domme dingen deed ik, maakte meer fouten dan anders. Domme fouten.

Vanaf morgen kan ik lekker gaan nietsdoen en ik zal het als kunst verheffen.

Morgen is een werkdag en een feestje, ik kreeg al veel cadeaus van de OR en de vakbond die ik vertegenwoordigde binnen de OR. Er volgt nog een gezamenlijk uitje mer die club.


9 opmerkingen:

  1. Wow, dat is een bijzondere dag!
    Ik wens je een goede dag, en veel rust in je hoofd om deze dag sterk door te komen :)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een fijne dag morgen! Als ik alles zo bekijk, heb jij het goed geregeld en begin je uitstekend voorbereid aan een nieuwe levensfase!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je alle rust om de spanning van de laatste maanden te laten wegglijden. Want dat hakt er misschien meer in,dan je besefte. Ga genieten voorlopig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neem de tijd om even niets te moeten. Om uit te zoeken waar je blij van wordt. Al die huishoudelijke klussen kunnen altijd nog.

    Een mooie dag morgen wens ik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet er van en het zal ook best emotioneel zijn afscheid nemen.
    Ik zag er zelf enorm tegenop na 26 jaar bij hetzelfde bedrijf en uiteindelijk liep het zo dat er nooit een officieel afscheid is geweest, niemand die me miste of zich afvroeg waar ik was gebleven hoorde ik later van een collega die ik nog wel eens zag. Ben blij dat het theater me bespaard is gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En al dat wachten was het zeker waard. Gefeliciteerd en ga ervan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me een rare en glijk gedenkwaardige dag. Laat het jouw dag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben benieuwd, naar deze dag. En je leven wat er anders uit gaat zien. Geniet er van. Maar blijf bloggen!! Graag.

    A3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat je een fantastische laatste dag hebt genoten. Veel mensen gesproken en lekker niets gedaan en door iedereen uitgezwaaid. Hoop dat je ons ook deelgenoot maakt van het vervolg!

    Groeten

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen