vrijdag, februari 28, 2014

Voordellige vakanties

Gaan jullie alweer op vakantie vroeg ik aan een familielid. Jullie gaan maar en gaan maar, als ik jullie vakanties bij elkaar optel kom ik op heel veel dagen weg.

Nee hoor, echt niet, dat lijkt wel zo. Nadat ik nog eens vaak het tegenovergestelde beweerde, maar ook zei, ja, jullie bezitten geen camper en jullie kamperen met een klein tentje in Frankrijk.

Ze vertelde haar geheim, ze kijken vaak op voordeeluitjes en gaan er dan vandoor. Zo boekten ze voor 99 euro een drie daagse trip naar Duitsland. Ja, dacht ik, dat zal wel 99 euro per persoon zijn en dan als ik alleen ga dan betaal ik minimaal 150 euro.
Bovendien, die mini Toyota Aygo, kan dat ding wel de bergen op?

De Toyotal dealer gebeld en hij vertelde me, dat er mensen zijn, die zelfs naar Spanje reden. Dus ik vroeg, 'helemaal de Pyryneeen over'!? ' Ja, hoor dat doen ze', zei hij.
'Maar als ik nu naar Duitsland wil, ik rij in Nederland hooguit twee keer de scootersnelheid, dat gaat niet in Duutsland'. 'Ja', zo zei hij, 'dan moet het wat harder'.

Het kriebelt bij me, lekker goedkoop op vakantie. Nieuwe indrukken opdoen, is dar geen geweldig iets?  Maar eerst de WW maar eens afwachten en het eerste en enige gesprek met UWV, maar eens afwachten.
Natuurlijj kan ik ook voordelig met huizenruil of  homeexchange op vakantie, maar niet volledig poetsend het huis uit, is ook niet verkeerd.

Hoe en wat  voordelig gaan jullie met vakantie?


7 opmerkingen:

  1. Vorig jaar ben ik zeer luxe op vakantie geweest. Dit jaar hoop ik een aantal weken in het huis van mijn broer te kunnen, dan ga ik de flevopolder en de oostvaardersplassen ontdekken! Vooral fietsend, dus goedkoop en wat mij betreft ook prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Houd de voorwaarden van het uwv in de gaten,als je op vakantie gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De camper! Één keer een pirrige aanschaf, daarna bijna voor niets of helemaal voor niets, overal kamperen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. www.ticketspy.nl voor als je op elk moment weg kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben met de Aygo ook wel eens naar Polen en Tsjechië gereden, dat kan prima. Let er wel op dat in bepaalde periodes in bepaalde landen winterbanden verplicht zijn. Mijn Aygo had standaard allseasonbanden, dus geen winterbanden.

    En hoe goedkoop of luxe ik ga? Dat ligt er maar net aan. Ik ben niet zo van de veilingen, maar let wel op aanbiedingen. En ik wil dit jaar ook vaker gewoon met de auto gaan, zo heb ik b.v. Berlijn nog in mijn hoofd. Dat is een goede 6 uur rijden vanaf hier, dus zou hartstikke leuk zijn voor b.v. 2 overnachtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij passen soms op een huis (dat kost niets), camperden jaren met de bedrijfsbus van manlief (kost alleen benzine en wat je uit meer uitgeeft dan thuis).

    Soms boeken we een nacht / weekeinde een B&B of hotel. Dat kost wel wat, maar als je op aanbiedingen let is het ook weer niet zo vreselijk duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Allen, dank voor de tips en ervaringen, huizenoppas, Aygo ticketspy en de bekende waarschuwing UWV, waar ik zeker rekening mee ga houden.

    BeantwoordenVerwijderen