donderdag, februari 13, 2014

Wat is het toch heerlijk die vrijheid

Vrijheid betekent de losse eindjes afwerken. De dingen die moesten maar waar het niet van kwam.

Iedere morgen een half uur lopen en bewegen, iedere dag het huis verder verbeteren. Stapels papier wegwerken, afspraken met mensen nagekomen en de zus van een vriendin leerde me dinsdag op de Rotterdamse markt en bibliotheek het 'ont-moeten' in de praktijk.

'Ont-moeten' is iets dat ik steeds beter leer, maar o, wat ben ik blij dat dingen die al lang liggen lekker worden weggewerkt. Nagekeken enz.

Vorige week schafte ik een nieuw abonnement aan voor aqua-joggen en ik hoop dat ik dat twee keer per week ga volhouden.

Iedere dag afspraken, dus omkomen in eenzaamheid zit er echt niet in.

Ik geniet er volop van. Afgelopen maandag reed ik naar schoonzus, om met haar naar Ikea en Makro te gaan. De heerlijke gedachte dat dat zomaar kan, de vrijheid. Niet dat je de genoten vrijheid later terug betaalt met een vol bureau en duizend dingen die moeten gebeuren. Het gaf een emotie zo onder het rijden.
Schoonzus vertelde me dat het bij haar twee jaar duurde voordat ze daar aan gewend was.

6 opmerkingen:

  1. Lol, vermoedde al dat je niet in een groot zwart eenzaam werkeloos nutteloos gat van gepensioneerdheid zou vallen ;) Lekker hoor, geniet ervan!

    Gerlinde / Valhalla die nooit in kan loggen op je blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor die vrijheid, zo te horen kost het je niet veel moeite, maar na een tijdje kan je best een kleine terugval hebben, schrik daar niet van. Het totaal duurt paar maanden voor je er echt aan gewend bent, nu is alles nieuwe en zoals je schrijft emotioneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoor. Geen geld maar wel de vrijheid hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt verrukkelijk! Fijn dat je er zo van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zeg!! Hopelijk blijf je er lekker van genieten en zie je dagelijks allerlei vooruitgang!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet er van, voorjaar komt er aan tralalala grote heerlijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen