vrijdag, maart 14, 2014

Dagafschrift algehele aflossing hypotheek


Het heeft zoals gebruikelijk allemaal langer geduurd dan gedacht, maar vandaag heb ik het restant dan eindelijk overgemaakt.
Hier zie je dat de Direktbank, behalve het saldo van 44.719,66 nog 77,33 aan rente wilde ontvangen plus een vergoeding in verband met de vervroegde algehele aflossing van 332,64.

De Direktbank wilde het bedrag op 15 maart ontvangen, maar ik heb bewust 1 dag te laat overgemaakt. :P  Iedere extra aflossing moest altijd een maand vooraf worden aangemeld, vervolgens kreeg je een brief, dat het bedrag geïncasserd zou worden op die en en die datum en vervolgens gebeurde het een week of twee weken later, of helemaal niet. Dus staat het bedrag bij de Direktbank op de 17e op de bankrekening Equens werkt niet in het weekend, weet je. De dagrente is € 5,16. Lekker boeiend, niet?!
Hierna heb ik de Direktbank voor een goodbye gesprekje gebeld.  Over veertien dagen (zeggen ze) krijg ik de aflosbevestiging en dan kan ik naar de notaris.
De belastingdienst meent, dat een hypotheek niet meer zo maar vanaf een stamrecht BV betaald mag worden en dat ik dan toch die schuld moet aflossen. Een vestzak-broekzak constructie, maar dat kost me ook niks.
De afschrijving auto spaar ik niet meer en vanaf eind maart ontvang ik 10% deeltijdpensioen ABP.
Als ik dit zat wordt, kan ik ook extra aflossen :-))
Het is een gek gevoel, toch nog hypotheek, maar dan één die me geen cent meer kost.



8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het bereiken van het einddoel (hoewel niet officieel)! Ik lees al een tijd met je mee: je bent er sneller vanaf dan je zelf gepland had, maar je hebt al die jaren het aflossen zelf ook goed volgehouden. Groet anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, leuk om het bedrag 1 dag te laat over te maken. Ik doe dat soms ook expres, met name als er een brief bij een rekening zit met dreigende taal over alle hel en verdoemenis die over mij heen zal komen als ik te laat betaal.

    Het werkt ook andersom trouwens. Als ik een hele nette brief krijg bij een rekening, betaal ik het gewoon direct.

    Kinderachtig eigenlijk, maar stiekem ook wel weer leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 woord: WAUW !!!!

    Wij hebben nog een iets langere weg te gaan, maar prachtig om van je successen te lezen!

    groet,
    Jelle

    http://wijlossenonzehypotheekextraaf.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Alle stenen zijn van jou! Wat een vrij gevoel zal jij nu hebben. Werk, huis.. allemaal klaar! Het is je gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Maria, met zoveel tijd extra kan ik ook op de fiets, die 4,5 km naar de boer en terug die 15 liter melk mee terug nemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prettige gedachte HYPOTHEEK VRIJ geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen