woensdag, maart 12, 2014

Ga je je niet vervelen, als je in de WW bent

Vroeg een ZZP-er vandaag aan me : 'Ga je je nog niet vervelen?'

Volmondig kon ik hem verzekeren dat dat niet het geval is. Stel je voor, ik ben vandaag 33 dagen thuis. Er is altijd wel wat te doen.

Wat mezelf nog het meest verbaast is dat ik geen gat in de dag slaap en dat ik iedere dag wel iets te doen heb.

Gisteravond na een bezoek aan de film '12 Years a slave' in Rotterdam met een vriendin hadden we het over huishouden. Ik heb het nog steeds, niet continue bezig zijn aan huishouden. Wat een tijdverspilling is dat! De dingen die gedaan moeten worden, doe ik en soms iets extra's maar zodra ik na tien uur 's morgens nog bezig ben met huishouden, dan zakt mijn humeur tot een dieptepunt.
Procesmatig huishouden, dat doe ik. Werken volgens processen, houdt overzicht en daardoor besteed je weinig tijd aan routinematige klussen.
Dat betekent, dat ik niet vaker dan 1 x per dag afwas en als ik heb schoongemaakt en er ligt een halve dag later troep, dan is dat jammer, dan komt dat de volgende keer. Maar ik ga niet, omdat ik nu in de WW ben meer tijd besteden aan werk.

Wat heerlijk dat ik gewoon om elf uur 's avond thuis kan komen en dan niet 's morgens om kwart over zes hoef op te staan! Geen slaap inhalen.

Lekker een stuk lopen, mijn kop leegmaken, genieten van de geluiden van het aanbreken van de dag, mijn oefeningen doen in het naastgelegen park op vijftig meter afstand van mijn huis, dat vind ik top!

Een van mijn voornemens was om mijn sociale contacten te verbeteren, wat goed lukt. Gelukkig maar.
Veel meer mensen dan voorheen bellen, want hé, ik ben nu beter telefonisch bereikbaar. Vroeger belde ik zelf, wanneer het tussen de bedrijven door kon.

Dan is er ook nog eens het aqua-jogging abonnement, het Pathé abonnement en natuurlijk niet te vergeten mijn brede belangstelling.
De verjaardagen, het vijf-jarig trouw jubileum, de moestuin. Het mooie weer van vanmiddag.

TV kijken is ook niet echt mijn ding, bovendien is daar uitzending gemist. De tv is pas van het dressoir afgekukeld en kapot. De reparatie zou te duur zijn, zo vertelde de reparateur, zojuist na 1,5 week aan de telefoon.
Maar ja, dan moet je je tv wel missen en ja, dat doe ik eigenlijk niet. Ik heb besloten om nog een paar maanden te wachten. De kosten voor het onderzoek zijn 29 euro.
Bovendien heb ik nog een tv op mijn slaapkamer. De Volkskrant, Thijs van Soest, schreef bovendien dat digitale streamingsdiensten binnen vijf jaar het hoofdaanbod zijn.
Maar zeg nooit, nooit. Wie weet, wil ik binnenkort alsnog een 80 cm Philips tv in de kamer hebben voor 400 euro.

6 opmerkingen:

  1. Nee, je verveelt je blijkbaar voor geen meter :) Das duidelijk!
    Hoe lekker is het ook om bij dit weer lekker vrij te zijn, heerlijk toch??? Lekker genieten, gelijk heb je!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Marie-Anne Br, zo dacht ik er vanmiddag in de zon ook over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem, een e-mail met CV is zo geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe je geniet. En helemaal niet in een gat of zo bent gevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Vlijtig Liesje. Ik riep altijd dat het gebrek aan tijd lastiger was dan het gebrek aan geld.
    Toch heb ik een jas uitgedaan. Mijn concentratie was/is nog niet zo optimaal als een half jaar terug.

    BeantwoordenVerwijderen