maandag, maart 31, 2014

Zal Klaas Knot ook zijn hypotheek versneld aflossen

Klaas Knot, de president van de DNB heeft in dezelfde straat als waar hij eerst woonde eind 2013 een nieuwe huis gekocht.

Zijn hypotheeklasten zijn nu 1,2 mln en dat is best veel gezien zijn inkomen van vier ton, als zijjn huidige termijn afloopt en hij wordt voor nog een termijn aangesteld gaat ook zijn inkomen omlaag naar nu 187.000 euro. De Balkenendenorm zou moeten, maar ik verwacht niet dat het zo laag gaat worden. Mogelijk krijgt hij een betere baan.

Het gekke is dat hij een forse aflossingsvrije hypotheek heeft. Klaas Knot was sterk gekant tegen aflossingsvrije hypotheken. Aflossen moesten we. Raar, dat hij dat nu mede een aflossingsvrije hypotheek heeft,

Hij heeft nu hypotheekrentekorting op zijn hypotheek via een deal dat de DNB met ABN AMRO sloot. Je weet wel, de ABN AMRO wordt geleid door Gerrit Zalm, de vroeger minister van financien. Ik bedoel daar niets mee hoor. De DNB staat natuurlijk boven de banken als toezichthouder. Het is alleen een feit, niks meer, niks minder,

Omdat Klaas Knot zijn vorige huis nog niet verkocht heeft, heeft hij ook de kosten koper van het nieuwe huis moeten mee financieren.

Ik snap het alleen niet, waarom wil iemand naar een paar huizen verder in dezelfde straat verhuizen en een forse hypotheek nemen.

Bron

5 opmerkingen:

  1. het zal w.s een mooier huis zijn;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons in de familie hebben we daar de uitdrukking "Het méér is nooit vol" voor.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe moet je deze man serieus nemen als hij zijn eigen leringen niet naleeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap niet waarom je een hypotheek nodig hebt met een salaris van 4 ton. Ik ken de beste man niet, maar heb het vermoeden dat hij al langer werkt voor zo'n bedrag en ergens 40+ is. Als ik dat verdiende, dan had ik m'n huis makkelijk binnen 2 jaar afgelost. En als ik dan duurder wilde (want de mijne is natuurlijk geen 1,2 miljoen), dan kon ik daar makkelijk voor sparen, want 4 ton inkomsten en geen hypotheeklasten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jeetje, een salaris van 4 ton is volgens mij een stuk minder dan zijn vriendjes Zalm en consorten verdienen. wat sneu als je aan de borreltafel steeds huizenhoog moet opkijken naar je vriendjes!
    maar zonder gekheid, ik maak me er geen zorgen over of meneer Knot z'n hypotheeklasten in de toekomst zal kunnen betalen. Mensen aan de top spelen elkaar altijd goede baantjes toe dus Klaas komt er wel. En je eigen regels naleven? Waarom verbaast met me nu niet dat die regels bedoelt zijn voor het gewone volk? Ach, ik word cynisch op mijn oude dag ;(

    BeantwoordenVerwijderen