zaterdag, april 05, 2014

De afgelopen week

Deze week ontdekte ik  een mooie simpele route om met de scooter na 20 kilometer dicht bij centrum Den Haag te komen. Een vrijwel stoplichtvrije route tot Den Haag.  Maar daarna duurt de tocht in het tweede kortste deel in de stad Den Haag door de vele stoplichten. Doel van de rit, een bijwoning van de tweede kamer debatten.

Het wordt tijd om vaker op de fiets te gaan, want met  meer tijd, is het ook goed om te fietsen. Gisteren heb ik de fietsen een beetje nagekeken. Kijken hoe de status is van de banden, moeten ze worden vernieuwd?

Veel vrije tijd en veel dingen ondernemen heeft een slechte invloed op de inhoud van de portemonnee. Ik klaag niet, ik geniet volop. Maar ja, het voorjaar kriebelt en zo ook de behoefte aan kleding. Dolblij ben ik dat de modezaak die eerder vertrokken was uit mijn stad, weer terug is, zij het met een outlet store, waar je alleen contant kan betalen. Ik vraag me af, hoe ze dat boekhoudtechnisch geregeld hebben.

De moestuin eist ook  aandacht en zo bedacht ik me, dat ik toch alle 25 aardbeienplanten weg wilde hebben en daarvoor in de plaats nieuwe aardbeien.  Ik ben er al een paar uur aan bezig geweest om dat stuk grond op orde te maken, met gedroogde koemest en potgrond. Maandag worden de aardbeienplanten à 0,35 per stuk aangeschaft.

Met vrienden maakte ik een wandeling en prikten we een vorkje. Gezellig en moet kunnen, niet waar.

Voorlopig maak ik me niet druk om de plannen met de pensioenen, het per 1 augustus invoeren van de gehate IBAN bankrekeningnummers. De hoeveelheid belastingbrieven die ik tegenwoordig ontvang. De wegenbelasting die ik vorig jaar nog niet hoefde te betalen voor mijn energiezuinige Toyota Aygo, maar vanaf april wel en wel liefst 21 euro per maand.

De hogedrukspuit van de familie die het nu niet meer doet terwijl ik toch echt heel netjes er mee omging....
Ik kocht een nieuwe van de VVV afscheids-cadeaubonnen en nog een extra VVV bon voor het scannen van de boodschappen voor de GFK consumerscan.  Totaal 125 euro cadeaubonnen voor een hogedrukspuit van Kärcher.

Nog steeds twee keer aqua joggen per week, een keer met de buurtjes en een keer alleen.

Nog een paar boeken uitgelezen. Nee, je hoort mij niet zeggen dat ik in een gat val, na het beëindigen van het werk. Het is wel zo, dat ik altijd iemand ben geweest met een brede belangstelling, dat zal ook schelen. Als alles op orde is, dan hoop ik met de Pasen een weekendje weg te gaan, als het lekker weer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen