donderdag, april 10, 2014

Supermarkten prijsvergelijking

Voor mij is het allemaal heel simpel. Ik weet waar de spullen voordelig zijn, meestal weet ik ook wat wat kost en de rest is moestuin. Pakjes en zakjes zijn al langer van het menu, of het moest zijn dat ik graag de pindasaus bij de Toko haal, zonder conserveringsmiddelen.

In de Consumentengids van april staat een overzicht van de huismerken in supermarkten over het verschil in prijs van de huismerken.
Het prijsverschil in huismerken kan oplopen tot 34% tussen AH en Lidl.
De kwaliteit van huismerken zijn soms nog beter bij Lidl.
Zuinigaan schreef ooit een blogje over pindakaas en hoeveel pinda's er in de diverse potten zitten.
Dit blogje ging over het verschil tussen Euroshopper, Calvé en huismerk AH. Uiteraard was de hoeveelheid pinda's in Calvé potten hoger dan die in de Euroshopper en het huismerk van AH.

Niet in dit blogje terug te vinden, maar ze schreef ook ooit eens dat in de Lidl potten pindakaas nog meer pinda's verwerkt waren dan in de potten van Calvé.


De  goedkoper dan gemiddelde huismerkartikelen  vindt je bij  Dirk van der Broek, Hoogvliet en Nettorama.






2 opmerkingen:

  1. ik sprak laatst nog iemand die ik op de vrouw af vroeg; wat kost een brood, wat kost een kg. suiker, wat kost een liter melk. Ze kon het niet eens zeggen. Haar commentaar was; 'ik pak wat ik nodig heb'. Kijk als doorgewinterde/bewuste consuminderaar krijg je hier de kriebels van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Lidl scoort op best veel producten als de beste vind ik. Ik lees heel vaak onderzoekjes waarbij zij het beste scoren.

    BeantwoordenVerwijderen