woensdag, mei 28, 2014

Gratis spullen

De economie is na de opkomst van internet steeds meer aan het veranderen.

Ik weet nog wel dat ik in 1995 mijn nog goede Bosch bovenlader wasmachine wegdeed. Geen interner, geen kringloop, dus ging de goede naar de gemeentelijke stort. Mijn badkamer werd toen verbouwd met een bubbeltjes bad. Heerlijk, ik heb er jaren van genoten, totdat ik de badkamer weer ging verbouwen met een toilet en inloop douche, vanwege de bed and breakfast. 


Nu in 2014 is de maatschappij compleet anders.  Spullen worden steeds meer gratis aangeboden op internet.

Marktplaats constateert een grote stijging van zoekopdrachten naar gratis tot wel 50.000 keer per dag.
Gratisoptehalen.nl is een site waar ik veel spullen ben mwijtgeraakt, maar ook spullen heb iogehaald.
Facebook is ook een gratis op te halen spullen te bekijken en op ta halen, op woonplaats  zelfs als het een grotere plaats betreft. 

Op Marktplaats kun je het snelst bekijken waar iets in jouw woonplaats wordt aangeboden door in het grote zoekvenster de plaats in te tikken en aan de linkerkant van de site het maximale bedrag in te tikken.

Al deze veranderingen hebben geleid tot  een verandering van hoe we  tegen geld aankijken. 
Einde van de wegwerpmaatschappij is nog lang niet in zicht, anders zouden veel apparaten wel eens degelijker gemaakt mogen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen