maandag, mei 26, 2014

Superservice van Bol com voor de Kenwood mixer

Zodra ik de bij Bol.com gekochte krachtige 350 watt Kenwood mixer ging gebruiken las ik de handleiding en ik las toen tot mijn grote schrik, kneden van meel tot 450 gram.
Iedereen weet dat een brood met zo weinig meel te weinig is om tot een goed resultaat te komen.

Ik heb geprobeerd er rekening mee te houden, maar dat is niet helemaal gelukt.

Twee keer ging de mixer kapot en iedere keer stuurde ik deze terug naar Bol.com
Het terugsturen aan Bol.com is gratis en je ontvangt per e-mail twee foto's van de ontvangst van de goederen. Een foto van het pakket en een foto van de goederen. Rustgevend idee dat je weet dat het precies zo werd ontvangen zoals je het verstuurde.

De tweede keer was begin maart 2014 en begin mei kwam de mededeling dat deze mixer niet meer gerepareerd kon worden en ik kreeg al mijn geld terug gestort!! Al het geld dat ik betaald had plus de cadeaubonnen die ik via Nipo voor het invullen van enquêtes kreeg, Destijds werd ik daar lid door een e-mail te sturen.

Inmiddels heb ik op Kieskeurig onder de naam Moestuinier een review geschreven voor dit ongemak.

Hierna volgde een groot onderzoek naar een mixer die het dan wel goed deed,  het werd de Moulinex HM615 van 49 euro. Volgens de handleiding voor een zwaar deeg van meel tot 500 gram en ook de reviews op Kieskeurig bleek dat het een prima mixer was voor brood, volgens de reviews op kieskeurig. Ik heb echter grote problemen met de linker kneedhaak.
Zelf eet ik momenteel weinig brood, want ik werk niet meer en een bak havermout met ingrediënten van de molen voldoet perfect. Ik wilde eigenlijk broodjes voor gasten maken.
Tussen de middag eet ik graag wat groente, wat left-overs.

Waarom dan toch geen zware honderden euro's kostende grote keukenmachine op het aanrecht

Ik heb een grote ronde keuken, maar ik hou van werkblad, waar ik aan kan werken. Ik kan er nooit voldoende van werken. Al die groenten die ik bewerk, de ontbijtjes die ik samenstel. Liever geen grote hoeveelheid ruimte kostende apparaten. Ik zorg al voor voldoende troep op het aanrecht, door veel en vaak bezig te zijn in de keuken.Alhoewel de Bosch MUM52120 keukenmachine is nu in de aanbieding bij Makro voor 151,20 euro en is krachtig genoeg voor een echt deeg, en de handleiding (in pdf) is  te downloaden op deze site.

Ik ben blij met de simpele manier van goederen terug sturen aan Bol com en dat je na meer dan een jaar je volledige bedrag terug krijgt.

5 opmerkingen:

  1. Dat is indrukwekkende klantenservice moet ik zeggen! Goed van bol.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik maak ook wel eens zelf brood(jes) en ik kneed het deeg in een 'normale' huis/tuin broodbakmachine, ooit gekocht bij de b lokker. Het maximale wat ik in deze machine heb gekneed is 750 gram meel. Tot nu toe (al 3 jaren) werkt mijn machine nog prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ernie, ik had ook ooit zo'n broodbakker, ik deed hem de deur uit om twee redenen
    1 kneedde geen luchtig deeg.
    2 groot apparaat er bij.

    De molen verkoopt een grote broodbakker die volgens hen goed kneedt. Helaas mag ik het zelf niet uitproberen, maar wel kopen. Ook niet proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bak al 30 jaar zelf ons brood en laat mijn Kenwood Major het deeg kneden. Ik bak elk weekend 8 broden in één bakoven (2 baklagen met 4 broden naast elkaar) Per brood gebruik ik 600 g bloem (mengeling van verschillende bloemsoorten) en kneed dus 8 keer na elkaar. Ik bak elk weekend. Mijn eerste Kenwood major gaf na 20 jaar intensief gebruik de geest. Die waar ik nu meer werk is ondertussen ook al 10 jaar oud en ik ben nog steeds tevreden over zijn prestaties liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, is het een keukenmachine of een sterke mixer?

    BeantwoordenVerwijderen