dinsdag, mei 27, 2014

Uitgeschreven uit kadaster het bewijs

Het is dan toch gebeurd!!

Dit A4-tje is een uittreksel uit het Kadaster! Ik ontving het vandaag samen met een brief van de notaris, tezamen met de factuur van 95,00 euro voor de kosten, inclusief 21% luxebelasting (15,20 euro) zijnde de BTW.



Luxebelasting is een aardig woord dat altijd vermeld staat op de facturen van Jort Kelder, je kent hem misschien wel van de tv serie 'Hoe heurt het eigenlijk".  Ik vind het een mooi synoniem voor de BTW.

8 opmerkingen:

  1. Nou fijn dat het gelukt is. Ik ga het toch ook maar regelen omdat als ik dit huis verkoop de uitschrijving geregeld wordt door de makelaar van de kopende partij. Je hebt dan geen invloed op de prijs die je ervoor moet betalen, en zelf betalen moet je het toch. Hoe langer je ook wacht, hoe duurder het ook wordt dus ik ga van de week ook de spullen opsturen naar de notaris.Kan ik zelf tenminste een laag tarief uitkiezen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    Heb deze week wat offertes opgevraagd en ga voor de goedkoopste (88,65 inclusief), die reageerde ook het eerste en dat vind ik een goed teken! Deze zit wel het verste weg, maar alles gaat digitaal dus dat maakt niet uit (nog bedankt voor de tip!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Mirjam, strak plan, als ik geweten had, dat ik niet naar de notaris toe hoefde had ik die ook genomen.

    @Ineke, goed bedacht, jij trekt het consuminderen door naar de grote bedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zeg, nu is het helemaal officieel! Van harte gefeliciteerd met deze stevige presetatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat Mirjam en ik dezelfde notaris hebben, ik betaal precies hetzelfde. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen