donderdag, mei 22, 2014

Wat zou zelf perfect klussen opleveren?

Vandaag ontving ik de factuur voor een stukje hemelwaterafvoer tussen het stuk van de schuur en het stuk van de schuur tot de aarde te voegen.

Gewoon een stukje grijze pvc-buis , kosten 69 euro.

Het punt is, dat ik achteraf weet hoe je zoiets moet oplossen. Achteraf is alles makkelijk als je weet hoe het moet.

IJzerzaag erbij en stukje buis. Misschien een sok?

Ik weet nu wel dat het in ieder geval al winst is, om zelf aanwezig te zijn bij werkzaamheden.
In 2007 is de hemelwaterafvoer van schuur tot huis al vernieuwd, voor toen 400 euro. Ik was er toen niet bij. De man bood aan, om het hele stuk weer op te graven en te vernieuwen.

Ik vertelde hem dat dit niet nodig was en dat hij een goed meedenkende werknemer voor zijn baas was.... :-))
Het was ook wel iemand met humor,

Enfin, de regelmatig terugkerende kosten voor onderhoud aan huis en de verzakkingen blijven op een goed peil, ondanks de WW.
Ik zou als ik alles zelf wilde doen zo in het nog op te starten programma:'Help de vrouw is klusser!' kunnen komen.

6 opmerkingen:

  1. Haha, je mag wel bij mijn vader en mij op kluscursus. Ik merk dat het erg vermoeiend is om zelf alles te 'moeten' doen. Ook erg belonend, naast besparing van geld, weet ik nu ook hoe ik veel dingen moet doen. Nog niet alles hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook altijd een beetje dubbel, aan de ene kant kun je zo heel veel geld besparen, en inderdaad; achteraf is het altijd makkelijker dan je vooraf denkt. Maar soms voelt het ook wel als een druk om het allemaal zelf te moeten doen. Het kost vaak toch meer moeite, omdat het niet iets is dat je dagelijks doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Her rijke wijf, geen gek idee.
    @LLmM, ik verval te regelmatig in uitbesteden rol. Ook nu ik minder geld heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontdek YouTube voor klussen. Zoek met steekwoorden van je op te lossen probleem en je krijgt complete filmpjes voorgeschoteld met instructies wat er moet gebeuren en hoe. Ik heb op die manier al een aantal zaken zelf geregeld waarvoor ik anders een ander had aangekeken of ingehuurd. Groeten, Herminez

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Herminez, ga ik doen. Dit jaar sta ik vermoedelijk op de ladder om de liggende kozijnen aan de zonkant van het huis opnieuw te voorzien van een verf. Vermoedelijk Sikkens. Is twee jaar terug, maar nu al weer nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan zelf vaak meer dan je denkt..

    BeantwoordenVerwijderen