woensdag, juni 04, 2014

De eerste echte oogst peultjes en worteltjes

Na de kroppen sla, die meestal als eerste geoogst kunnen worden, was het deze week dan de eerste oogst peultjes en worteltjes. Op 26 maart zaaide ik en gisteren 3 juni oogstte ik.
Nog niet veel, maar wel lekker.

Niet biologische peultjes bij AH nu €2,00 voor 200 gram
Bos niet biologische worteltjes bij AH 1,59 per bos.

Toegegeven dit is geen bos, de worteltjes zijn nogal klein, maar alles van de moestuin smaakt zachter, zoeter en lekkerder.
Het kost ook veel meer arbeid, je blijft er gezond bij.

Hoop op veel worteltjes


Het zal niet bij deze oogst blijven, er staan nog meer peultjes in wording!

Momenteel is de opbrengst, sla, pondje aardbeien, enkele frambozen, peultjes en worteltjes.
Ik ben me bewust, dat de economie schade ondervindt van dit zelf telen..... :-))) :P

3 opmerkingen:

  1. Onze groententuin staat er ook goed bij.We hebben al meermaals rucola, rabarber, snijbiet, zurkel en radijsjes uit de tuin gegeten. De tomatenplanten zijn al goed gegroeid en dragen bloemetjes. Aan de courgetteplanten hangen al bevruchte kleine courgettes en ik vermoed dat we tegen het einde van de week wel courgette uit de tuin zullen kunnen oogsten.De aardappelplanten hebben veel loof maar dat garandeert natuurlijk niet dat we mooie aardappelen zullen hebben.Gisteren en vandaag heb ik ongeveer 1.5 kg aardbeien geplukt dus in totaal al 3 kg opbrengst aan aardbeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, lekker hoor, peultjes uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks lekkerder dan groente uit eigen tuin!
    Ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen