maandag, juni 16, 2014

Lekkere home made zomerse ijsthee

Met de afgelopen zomerse dagen werd ik weer geïnspireerd tot het maken van ijsthee.

Ooit op de luchthaven van New York bestelde ik ijskoffie en die werd simpel gemaakt. Ik stond er bij en ik keek er naar zeg maar. Ik betaalde een fortuin, omdat de consumpties op luchthavens altijd al behoorlijk hoog zijn. Maar ik werd wel geïnspireerd.

IJsthee gaat op dezelfde wijze en het is altijd lekkerder en gezonder als je het zelf maakt, bovendien hoef je niet met zware pakken van de supermarkt te sjouwen.


Benodigd sterk gezette thee, ijsklontjes, zoet in de vorm van honing of suiker.


Citroen er aan toevoegen, limonadesiroop bijvoorbeeld van vlierbloesemsiroop, of iets anders, zoals citroenmelisse. Iets dat een lekker smaakje er aan geeft.



Het eindresultaat. 


3 opmerkingen:

  1. Je hebt het ook mooi gepresenteerd, zo met die citroenschijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op vakantie in Vietnam regelmatig op deze manier Ijsthee op, als je een originele ijsthee wilt zoals die van Lipton is, moet je de Lipton Yellow Label gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Vlijtig Liesje, bedankt
    @Zakelijk bezuiniger, goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen