maandag, juni 23, 2014

Weekendje weg en gevlogen met Tesselair opTexel

Afgelopen zaterdag namiddag vertrok ik richting Texel. Ik kocht begin juni een ticket van Tesselair via een speciale aanbieding voor 60% van de normale prijs voor een korte rondvlucht boven Texel waarbij ik zelf mocht vliegen.

Ik hou die aanbiedingen van die kortingsorganisaties nooit zo bij, maar ik zag hem verschijnen in een tweet begin juni.
Helemaal top, dat is een beleving. Hoe vaak mag je zelf vliegen op 1600 meter hoogte, naast gelukkig een piloot die het vliegtuigje de lucht in bracht en weer landde. Kort daarvoor een kort stukje theorie.  Dit zijn de dingen waardoor je het gevoel hebt alsof je een ik weet niet wat voor lange vakantie hebt.

Ik overnachtte in een eenvoudige Bed and Breakfast in de duinen van Texel. Maar wat een teleurstelling werd dat. Op de website stond, delen van een badkamer. Nou ja, prima toch.
Bleek dat ik, om de douche te bereiken ik een smalle trap af moest en dan buitenom naar de douche moest lopen.  Hallo zeg, dan kun je net zo goed kamperen.
De beloofde wifi was alleen op de begane grond bereikbaar tussen de wasmachines, afwasmachine, toilet en douche in.
Ik besloot eerst een hapje te gaan eten en trof gelukkig een restaurant met biologische producten. Lekker zelfgemaakte paprikasoep en een heerlijke vegetarische salade met stokbrood en een glas wijn. Kijk, daar monterde ik van op. Zag ik ook nog op een bord van de Bed and Breakfast staan dat er nog een kamer over was. Die kon ik dan ook meteen krijgen.
De volgende ochtend betaalde ik grif de extra kosten.
Het was er schoon en de handdoeken groot en dik en werden dagelijks verwisseld.

Deze ervaring en een gesprek met andere mensen op zondagmiddag in Den Burg, deden me besluiten om dit jaar een andere lichtere tent te gaan kopen waar ik in ieder geval in kan staan met ruimte voor koken. Op deze manier kan ik vaker weekendjes uit, als ik dat wil. Die kosten verdienen zich zo terug.
De zware bungalowtent in prima conditie ga ik verkopen.

Vanmiddag ben ik al weer thuis om de broodjes voor mijn eigen B&B te bakken.

Op Texel bleek dat dit blogje, de kosten voor een moestuin door GeenStijl gelinkt was. Op zondagmorgen aan het ontbijt zag ik veel e-mails, maar ik had nog geen idee. Bleek dat mijn blog over de kosten van moestuinieren ontploft was. Maar liefst bijna 8000 echte bezoekers, dus geen pageviews die wilden lezen over de kosten van moestuinieren, vanwege de uitspraak van staatssecretaris Jetta Klijnsma dat we als we met pensioen gingen maar moesten moestuinieren.  Misschien dat Maarten 't Hart dan voorzitter wordt van het ABP? :-))
Deze week komt er een omstreden voorstel in de tweede kamer, waar allen die hard gewerkt hebben voor hun pensioen het nakijken hebben, dat het ooit nog goed komt. Ik ben benieuwd naar het voorstel. Zelfs het ABP is niet blij met dit voorstel.

Normaal gesproken trekt een blogje over moestuinieren minder bezoekers dan normaal. Moestuinieren is niet sexy.
Een berichtje over WW, aflossen hypotheek of over iets dat direct met geld te maken heeft, dan genereert  veel bezoekers.
Voor de gelegenheid heb ik mijn profielfoto van de aardbeien geplaatst, net zoals op Twitter en de foto van het zeilen die minstens tien jaar terug gemaakt was verwijderd.

5 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe over dat moestuinieren. Ik heb om de reacties en je linkje moeten lachen.
    Ga zo door met leuke stukjes plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zelf even vliegen. Je geniet maar van het werkloze leven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ernie w, goed idee.
    @Lot, ja dankzij mijn bijverdienste heb ik wat meer ruimte plus dat ik al 10% ABP maandelijks ontvang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat balen dat die B en B zo tegenviel. Dat lijkt me geen fijn adres.

    Dat zal apart geweest zijn zo'n lawine van bezoekers! Maar wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @VlijtigLiesje, heel apart. Nog nooit meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen