vrijdag, juli 11, 2014

Alternatieve NTTT arts ga ik bezoeken

Mijn Gamma GT is nog steeds te hoog. Sedert 2011 ben ik bezig om de Gamma GT oftewel de gamma-glutamyltranspeptidase, omlaag te brengen van 133 naar nu 79. Dat is nog steeds te hoog, de normale hoeveelheid is ergens beneden de 37 voor mannen en minder dan 31 voor vrouwen.

In 2011 begon ik spontaan met het algemene Moerman dieet, na een bloedonderzoek via de gezondheidsdienst van het bedrijf waarvoor ik werkte, en dit leidde er toe dat de internist me vertelde dat alles goed was, het gehalte Gamma GT was toen tussen de 80 en 100 Gamma GT.

Het kwam wel vaker voor. Niks aan de hand. Ik ging weer normaal eten.

Bij het volgende bloedonderzoek in 2012 via mijn huisarts een jaar later bleek de Gamma GT opgelopen te zijn tot 133, toen werd er een echo gemaakt en er bleken cystes te zitten in de lever en in de nieren.

Mijn huisarts vertelde me dat het helemaal geen probleem was, immers, als ze te groot werden, dan werd er vocht uit gehaald.

Dat was voor mij een straat met teveel vocht verder.

Ik vervolgde mijn Moerman dieet en in 2013 was het gehalte aan Gamma GT gezakt naar 96. Ik ging weer verder en onlangs werd het bloedonderzoek via mijn huisarts wederom gemaakt en bleek het weer gezakt te zijn naar 79 Gamma GT.

Het gaat gestaag naar beneden, maar niet snel genoeg. Nu heb ik de tijd.

De onkosten van een speciale Niet Toxische Tumor Therapie arts (NTTT-arts) kunnen dit jaar nog tot 850 euro ingediend als vermindering op de inkomstenbelasting. Toch aardig.
Ik koos voor een arts die ook regelmatig in het verenigingsblad 'Uitzicht' publiceert en gemakkelijk te bereiken is.

Ik hoop nu wat sneller de waarden naar beneden te krijgen en niet te hoeven wachten tot Sint Juttemis, of nog ergere afkalving van het lijf.

Wat kan zo'n natuurarts dan wat de normale geneeskunde niet zou kunnen?
Ik zal hieronder een geslaagd verhaal vertellen van een vrouw die in 1985 in Berlijn woonde en bij het ziekenhuis te horen kreeg dat ze geopereerd moest worden aan de baarmoederhals vanwege verkeerde cellen.
Ze koos voor een natuurarts en na een half jaar was de dysplasie verdwenen en werd ze opnieuw zwanger van een tweeling.  Ze eet nog steeds matig, waarbij ze rekening houdt dat het altijd terug kan komen.

Niet alle verhalen zijn geslaagd, maar veel wel. Steeds meer is bekend dat voeding en gezondheid met elkaar te maken hebben.

Nu ik de tijd heb, kan ik dan ook naar een natuurarts. Wat is het toch heerlijk om de tijd te hebben, om te werken aan jezelf, meer te bewegen, meer die dingen te doen die bij je passen, dan in het dagelijks ritme verder te werken.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt de tijd en kunt het gelukkig betalen. Het is triest,dat mensen met een smalle beurs niet altijd een alternatieve manier van genezen kunnen toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat het je lukt om dit zelf zo positief te beïnvloeden. Er zijn inderdaad steeds meer aanwijzingen voor de relatie tussen voeding en gezondheid. Maar het is zo moeilijk omdat het sterk per individu kan verschillen.Ik denk dat daarom veel mensen er sceptisch tegenover staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Izerina, het is triest dat niet iedereen dit kan, of wil betalen. Ik wilde het jaren niet, omdat ik
    1 geen tijd had
    2 alleen gefocussed was op hypotheek aflossen.

    @Pecunia, ja, ik ben stomverbaasd, dat mensen niet willen begrijpen, dat er een verand is tussen voeding en gezondheid.
    Buurvrouw waar ik mee aqua jog bijvoorbeeld. We drinken achteraf altijd ee kopje koffie, ik thee. Ze is altijd aan de lijn, op de stoelen met armleuningen kan ze niet meer ol zitten, ze is te breed, het koekje en de suiker gaan altijd in het kopje koffie,

    Dat is genieten volgens haar. Koeken de dure, de soep uit pak. Dat snap ik dan weer niet. Dat je jezelf vol zet met troep.
    Ze heeft een hartoperatie gehad, notabene!

    BeantwoordenVerwijderen