dinsdag, juli 29, 2014

Blog vakantie en ook echt een paar dagen weg en solliciteren

Iedereen in mijn omgeving geniet van een volledige nietsdoen vakantie. Heerlijk. Ook ik ga er even tussen uit.
Ik kampeer even aan de voet van de Cauberg en maak tevens gebruik van de vakantietijd aanbiedingen van Thermae 2000. Omdat het kan!

Lang keek ik uit naar een tent waar ik in kon staan en die eenvoudig was op te zetten. Of de tent was te hoog en kon ik hem niet alleen oo zetten. Ik ga dus gewoon in mijn oude tentje die in zes minuten op te zetten is, die niemand meer heeft. Een shelter tent. Zo'n bruin kantoenen ding met een binnentent van 1,70 hoog. Niet hoog genoeg om echt in te staan, maar allah.
Ooit is de rits eens gerepareerd, een rubber vernieuwd, hij doet het nog steeds.

Morgenochtend van acht tot elf uur, heb ik een bijeenkomst met een coach bij het UWV.   Ik hoop niet dat ze me nog harder aan het werk willen hebben. Ik solliciteer braaf. Soms krijg ik een mededeling dat ik in de selectieprocedure zit. Dan knijp ik hem, want he, sollicitatie e-mails sturen met CV is een ding, aan het werk gaan is toch echt een stap te ver.
Verrassend vind ik het wel, dat ik met 43 jaar werkervaring en nog slechts vier jaar en twee maanden van de AOW weg nog zo hard moet solliciteren.........

Tot blogs.

15 opmerkingen:

  1. Ik wil je een hele fijne vakantie wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie!
    En inderdaad verrassend. Ook gezien het feit dat onze jongeren ook al zo slecht aan het werk komen. Zelfs met een goede opleiding. Macro-economisch wel uit te leggen, maar met mijn hart begrijp ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n lange bijeenkomst ... zal vast een groepsbijeenkomst zijn waar ze je het netwerken en LinkedInn door je str** willen duwen.
    Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik schat in: Elevator Pitch, Netwerken, LinkedIn profiel, CV bijschaven en van je hela hola houdt er de moed maar in en zo ben je weer een hele ochtend onder de pannen, maar er is nooit gevraagd WAAR je behoefte aan hebt en waar de arbeidsmarkt om vraagt.

    Die VUT waar ik toch een aantal jaren premie voor heb afgedragen, was zo slecht nog niet; want welke werkgever zit er nog op iemand van 67 te wachten om in dienst te nemen?

    Lekker hoor, vakantie vieren. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Allen, hartelijk dank.
    @Loesje en @Niezomaarzoo, jullie kennen de werkwijze van UWV.
    Omdat ik schrok, dat ik een taak niet gedaan zou hebben, ook al vertelde UWV mij, dat alles in orde was, dacht ik, heel dom, o wat heb ik een spijt, laat ik me inschrijven voor een webinar 55 plus solliciteren,
    Tijdens het webinar hoor je, dat je een e-mail met de samenvatting ontvangt, niet ontvangen, wel enkele e-mails en een brief met alle keren bijna het juiste adres Schiekade 830 er in, blijkt Teijlingerstraat te zijn. Als je met de auto komt is dat geen probleem, wel als je met de scooter of fiets komt, want fitsers en scooteraars parkeren voor de ingang en lopen geen meter te veel.

    Tien keer moet ik naar deze bijeenkomst en twee keer een gesprek met een coach.
    Grappig detail, de heren willen graag aan het werk, hebben ze aanspraak. De vrouwen vermaken zich prima. Hebben geen behoefte aan collega's voor de aanspraak.

    Idd LinkedIn en andere zaken, voor mijn bedrijf zit ik al op Facebook. Ik heb geen zin om prive op LinkedIn te zitten, echt niet. Als het moet, dan moet het, maar ik hef dat account op,,zodra het kan, brrr..

    Elevator pitch is niet nieuw voor me, moet het alleen uit de grijze hersengebied ophalen,

    Niet alleen ik, ook anderen zeiden dat ze niet meer zo nodig hoefden te werken,
    Ik geloof wel dat ik het het hardst zei.

    Vreemd dat dit verplicht is. Ik baal als een stekker. Voor de volgende keer een vacature voor een groepsgenoot meenemen,

    Prima hoor om kwart over 7 op weg te zijn naar het UWV. Maar het is wel vroeg allemaal en zonde van de tijd,.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de verplichting kwijt wil, solliciteer je toch niet. Ik weet niet of je uitkering dan nog krijgt, zou dat n probleem zijn?

      Verwijderen
  6. @voor mijn bedrijf zit ik alleen op LinkedIn, niet op Facebook.
    Sinds heel kort zit ik op Facebook en heb ik een haat liefde verhouding. Ik ben alleen zichtbaar voor vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, kamperen! Geniet er lekker van.
    Het UWV is tegenwoordig geen uitvoerder meer van een sociale verzekering maar nog weigerachtig om uit te keren dan commerciële verzekeraars bij voorkeur. Ook al is de kans dat je werk vindt in praktijk even groot dan een speld vinden in tien hooischuren. Zij zien kans. Geloof dat dat ook wel eens naief genoemd wordt ;-). Ze kunnen dat geld beter besteden lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Moneypenny, je hebt veel ervaring met UWV. Ik ervaar UWV nu ik niet meer werk professioneler, dan toen ik nog werkte.
    Ik vrees dat ik te hard heb geroepen, dat i nooit meer wil werken. O, o.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik heb deze training gevolgd. Geen resultaat, want werk is er niet en daarnaast: werkgevers kunnen maar uitzoeken en wie wil er dan een 61-jarige hebben?
    Je moet maar zo denken, doordat jij die training volgt, zijn er toch een aantal WW-ers minder.
    De coaches van het UWV. :-)
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Yasr, klopt de coack van UWV ziet de reorganisatie aankomen, omdat binnenkort de WW wordt verkort tot 1 jaar.
    In Duitsland is het al jaren slecht gesteld met je wanneer je ontslagen bent. Nederland volgt gedeeltelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @KruidigMeisje, ik heb afgelopen week de optie, stoppnen met solliciteren en leven van ABP en bijverdienste geopperd in een familieverband.
    We kwamen tot de conclusie dat ik toch beter nog even kon doorgaan. Mede gezien de plannen van ons huidige kabinet om in de nabije toekomst de peensioen bij inflatie niet of nauwelijks aan te passen en bij deflatie een beetje naar beneden.

    Ik ga dus gewoon door met UWV.

    BeantwoordenVerwijderen