maandag, juli 14, 2014

De Consumentenbond over kwaltiteit cornetto's en NRC over kwaliteit Nespresso cups

Op de website van foodlog staat een overgenomen bericht van de Consumentenbond over de Lidl:

"IJsjes met zo'n hoorntje-cornetto's zijn beter bij de Lidl dan het origineel van Ola en bovendien zijn ze stukken goedkoper"
Dit bericht leek me perfect voor mijn blog. Allemaal hop naar de Lidl, daar kosten de cornetto's 1,72 en de Ola ijsjes kosten 2,85 euro.

Ook alle andere huismerk cornetto's werden getest en voila die halen het niet bij die van de Lidl.
Over smaak valt niet te twisten en dat merk ik ook altijd aan de mensen die bij mij komen ontbijten. De één is de ander niet.

Het is niet nieuw dat de merken van voeding en waspoeder van Lidl perfect zijn voor een perfecte prijs. De NRC zegt dat de Lidl nep-Nespresso cups minstens zo lekker zijn in je cique Nespresso apparaat als de originele Nespresso cups. Alleen zijn ze bij de Lidl 40% goedkoper. Zakelijk bezuiniger is echter stellig in zijn opmerking op zijn blog, dat alleen de echte Nespresso de beste is.
Ik weet het niet, ik heb geen Nespresso, ik drink geen koffie, dus ik kan er niet over oordelen.

Een kenner schreef in de comments dat Nespresso niet blij is met de namaak nespresso's. Nespresso heeft het systeem van doorprikken aangepast bij nieuwe machines, waardoor zij alleen werken bij de eigen, aluminium cups.  De kunststof cups worden hierdoor ingedrukt en niet doorgeprikt.


Enfin, het lijkt me goed om vaker naar de Lidl te gaan.


6 opmerkingen:

  1. Als je nespresso cups van Lidl probeert eerste keer klein inkopen.

    Nespresso heeft namelijk het systeem van doorprikken aangepast. Hierdoor werken nieuwe machines alleen o aluminium (dus eigen) cups.

    Kunststof cups worden ingedrukt, niet doorgeprikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, goede tip, ik schreef het erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker dom van nespresso , want nu zullen er toch een aantal mensen zijn die dat apparaat dan niet meer aanschaffen , ook ik koop geen apparaten die je verplichten dure na vullingen of accessoires te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mij valt ook op dat producten van de Lidl vaak als beste uit de test komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is niet zozeer dom van Nespresso dat ze dat aanpassen. De nespresso-apparaten worden door derden gemaakt zoals Krups en Magimix. Een eventuele lagere verkoop zal hun niet raken.

    De winst voor Nespresso zit hem enkel en alleen in de verkoop van de cupjes en aanverwante artikelen zoals kopjes, schotels, koekjes, etc.

    Ik heb laatst overigens de cupjes van de Lidl weer geprobeerd, na alle berichten over de kwaliteit. En ik blijf bij mijn eerdere standpunt, die van de Lidl komen er bij mij niet in. Los van het feit dat ik 10 km moet omrijden voor een Lidl in de buurt vind ik de kwaliteit gewoon niet goed genoeg om te kunnen wedijveren met die van Nespresso.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Zakelijk bezuiniger, heel goede overwegingen. Soms is het gewoon een keuze maken waar je wel en waar je niet op wilt bezuinigen.

    BeantwoordenVerwijderen