dinsdag, juli 08, 2014

Een bijzondere voordelige vakantie

Wat zijn nou de dingen die een vakantie bijzonder maken, zo vroeg ik me af.

Wat heb je zo wie zo nodig om tot ontspanning te komen en tot rust te komen van  een half jaar werk, er van uit gaande, dat de kerstperiode ook een rustige periode is.

De beste dingen zijn die dingen die iets unieks toevoegen aan jouw leven, dat is de basis van een vakantie van je leven. Iets wat je nog niet eerder deed, of zomaar niets doen. Echt helemaal niets.

Geluk is voor 40% afhankelijk van keuzes. Dingen die je het meest gelukkig maakt volgens wetenschappelijk onderzoek zijn:

  • Fijne sociale contacten
  • Optimisme
  • Gezond leven 
  • Actief bezig zijn met iets wat je fijn vindt
Dus voor een fijne vakantie, oftewel een fijn leven heb je bovenstaande componenten nodig.

Een fietsvakantie bijvoorbeeld, fietsen en kamperen of logeren in een Stayokay
Lekker koken en eten met vrienden, dat bevordert de sociale contacten
Optimisme, zoals vandaag regent het, maar hé, mijn auto is pijlsnel schoon in deze hoosbui.
Gezond leven, is wandelen, zelf koken zonder pakjes en zakjes, je eigen brood bakken. Leuke boeken lezen die je gratis kunt downloaden bij de 'nieuwebibliotheek.nl', of via de gewone bibliotheek met in de zomervakantie extra lange leen periode.
Zwemmen in plas of rivier, picknicken, andere gratis uitjes, naar het strand enz. 

Een staycation is niet gek. Steeds meer mensen doen dat, het is zelfs een trend.

Wat je niet moet doen, is vooral denken dat jouw glas half leeg is en kijken naar het gras van de buren.
De besparing is enorm en helpt tevens dichter bij je doel te komen.

Wat ik ga doen, deze zomer? Nou niet zo veel, af en toe een dagje zeilen met familie en vrienden. Met de tent er op uit en gebruik maken van de zomeraanbieding van T herm ae 2000.
De moestuin blijven onderhouden. Als ik weg ga, zal dat vermoedelijk tussen kerst en oud- en nieuw zijn. Misschien dat er nog een andere leuke aanbieding komt. 'Helaas....' is mijn bedrijf populair en ben ik tot het einde van het jaar volgeboekt tijdens werkdagen....  Tenzij ik van mijn goede klanten af wil,  of er gebeurt iets onverwachts, ja, dan ga ik natuurlijk :-P

2 opmerkingen:

  1. Ik zit ook te denken over een staycation, in combinatie met een vakantie. Maar wel een voordelige, want ik mag me gelukkig prijzen met familieleden met huisjes in het buitenland. Dan hoef ik dus alleen de reiskosten maar te betalen :) Maar concrete plannen nog niet, voorlopig is het hier volop genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blijf al jaren gewoon lekker thuis en geniet ,want hoe geweldig ,alles bij de hand , geen in en uitpakstress, geen reisstress, geen onkosten en als extra bonus tegenwoordig een Spaans sprekende buurvrouw zodat je je als je met mooi weer in de achtertuin zit in het buitenland waant. en aan het eind van de vakantie heerlijk uitgerust en geen kater van een vakantie die toch meestal weer duurder uitvalt dan je van te voren berekend had.

    BeantwoordenVerwijderen