donderdag, juli 10, 2014

Mijn ontslagfeestje gevierd

Mijn ontslagfeestje vierde ik in een moestuin restaurant Op Hodenpijl in Schipluiden.

Ik vierde het in een klein gezelschap van 8 personen, het actieve deel van onze eigen moestuin.

Het is goed om weer eens gezamenlijk overleg te hebben gehad, zo samen en stil te staan bij mijn 'vrije tijd'.

Het eten was prima, ook goede parkeergelegenheid en paste geheel in de stijl van het moestuinen.

Mijn ontslag is echt iets om te vieren. Heerlijk om daar stil bij te staan. Ik heb dat vaak op zondagavond, dat ik dan lekker laat thuis kan komen omdat ik dan toch niet 's morgens op tijd weg hoef.

Dat ik meer tijd heb om broodjes te bakken voor de gasten, meer tijd om te lezen, te internetten, leuk om op de markt rond te kijken. Zomaar overdags meer te bewegen in plaats van stil te zitten.
Kortom, lekker niks doen.

Vandaag is de vrieskist gebracht voor in de schuur. Ik had nooit gedacht dat dat kon. Zomaar!! Heerlijk. Het kan ook net, want die grote scooter moet er ook nog voor. Centimeter werk.
Was ook perfect om de schuur weer eens uit te mesten. Alle oude conservenpotten die ik oor wecken gebruikte er uit gegooid.

Ik kan niet anders zeggen, mijn ontslag is een zegen. Ik zou nooit meer in loondienst willen werken, liever eigen baas. Zoveel vrijer, ook meer spanning, of er genoeg pecunia binnen komt. Echter als eigen baas kun je veel creatiever zijn.

8 opmerkingen:

  1. Fijn dat je het op deze manier hebt kunnen afsluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk, fijn, positief berichtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weckpotten toch niet weggegooid? Ik wil ze graag overnemen! Gr L

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig dat je ontslag je zoveel persoonlijke vrijheid heeft opgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Nix van D, nee, natuurlijk geen weckpotten. Ik weckte altijd in gekregen lege potten uit de supermarktl
    Veel dekseltjes waren al niet meer zo geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je dit zo kunt afsluiten en zo blij bent met je onstlag.

    BeantwoordenVerwijderen