donderdag, juli 03, 2014

Tips om een goede Marktplaats verkoper en Gratisoptehalen gever te zijn

De tips onder de reacties onder mijn vorige blog geef ik hier graag weer, zodat wij allemaal betere verkopers worden, voor zover wij het nog niet waren:


  • Wees strikt, belofte is een belofte en afspraak is afspraak
  • Wacht niet langer dan een dag op een reactie op een onbeantwoorde e-mail
  • Als de afspraak niet wordt nagekomen, niet te lang wachten en dralen
  • Ga niet opnieuw over de prijs onderhandelen wanneer de goederen worden afgehaald
  • Schrijf in je advertentie, deze regel
    'Als ik gereageerd heb op een koper en deze reageert niet binnen 1 dag, dan ga ik verder met de volgende koper'. Je kunt het ook op 2 dagen zetten, natuurlijk. 
  • Accepteer het eerste bod als je wilt opruimen onder het motto: 'weg is weg'.

Gratisoptehalen.nl tips:


  • De afspraak wordt vaak niet nagekomen, want het is toch maar gratis
  • Gratis is vaak te vrijblijvend
  • Vreemde vragen, zoals kan het gebracht worden

De meeste reacties zijn uiteenlopend, van toch voor een leuk bedrag verkocht, tot liever op een rommelmarkt verkopen.



Ik ga in de toekomst het opnieuw proberen, met de tips die ik kreeg. Inderdaad ben ik te aardig geweest.


8 opmerkingen:

  1. zet het ook in je advertentie neer, dat als men niet binnen een dag reageert je verder gaat met de volgende. Mochten ze dan na paar dagen reageren met, 'maar ik had toch een .....', dan kan je naar die regel in je advertentie verwijzen. Scheelt weer een hoop gezeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, ik heb hopelijk jouw tip goed neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips! Ik ben het er helemaal mee eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb even de regel die ik gebruik gekopieerd, dan is het duidelijk wat ik bedoel: 'als ik gereageerd heb op een koper en deze reageert niet binnen 1 dag, dan ga ik verder met de volgende koper'. Je dekt je op zo manier in als mensen niet meer reageren. De hoeveelheid dagen is je eigen keuze. Ik heb het op 1 dag gezet.
    Ik zet alleen dingen op MP om op te ruimen. Ik hoef er geen hogere prijs voor te hebben( alhoewel dat wel leuk is), alleen de prijs die ik er voor vraag. Daarom reageer ik ook direct als iemand een bod heeft gedaan. Weg Is weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, ik heb de zin als copy and paste geplaatst met jouw aanvulling er bij.
    Dank. Samen komen we verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je voor de tips, ga ik zeker toepassen! De laatste tijd begon ik marktplaats een beetje tegen te staan, maar nu kan ik het nog eens gaan proberen (heb hier nog het een en ander liggen wat verkocht kan worden)

    BeantwoordenVerwijderen