vrijdag, juli 18, 2014

Weer een leuke korte vakantie gehad

Twee dagen ben ik in Nijmegen en zelfs in het Duitse Kranenburg geweest.

Vroeger liep ik ook de vierdaagse, net als alle andere duizenden. Wist je dat tijdens de Nijmeegse vierdaagse de hele week daar van alles te doen is? Als je wandelt weet je dat maar nauwelijks.
Pas afgelopen weekend begon het opeens te kriebelen, o, ja, de Nijmeegse.

Jaren lang kon ik geen vrij krijgen en nu had ik ook een moeilijk moment, want hoe gaat het dan met de ontbijtjes van mijn eigen gasten.

Alles kwam goed en zo kon ik toch even genieten in Nijmegen. Heb nog even goed gekeken naar het gebouw van de Vereniging, het begin en eindpunt van de wandeltochten en herinnerde me de goede oude tijd.

Wat is het in Nijmegen gezellig in de stad en op de Waalkade. Overal muziek, mensen, mooie stad.
Genoten.
Ik was van plan om te kamperen, maar wilde niet te ver van Nijmegen. Kamperen lukte niet maar ik heb toch een kamer gescoord voor 30 euro in Duitsland, net over de grens.

In Duitsland heb ik de Nederlandse accijns op benzine en wijn ontdoken, door daar te tanken en een doos wijn in te slaan bij de Duitse Aldi.
Wat de voordeligste aankopen zij in Duitsland schreef Wie dit leest is vrek op.
Het is een eind rijden vanuit de Randstad om te besparen op benzine. Ik betaalde € 1,549 per liter op een wat stillere pomp, dan de drukke Aral in Kronenburg, waar vooral gele Nederlandse kentekenborden stonden.

Verrast was ik dat mijn bankpas niet eerst op Duitsland gezet hoefde te worden bij het afrekenen.


3 opmerkingen:

  1. Over mijn hypotheek maak ik mij steeds meer zorgen.
    Afbetalen lukt slecht, terwijl de waardevast mij huis alleen maar daalt.

    Bezorgde groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Robalberts, wat jammer dat het zo slecht gaat. Afbetalen is niet makkelijk, je moet je doel voor ogen houden. Het schrijven van dit blog heeft me mede geholpen. Mijn zakelijke omgeving hielp niet altijd mee. Als je niet flink op vakantie ging, was je toch een bijzonder iemand. Je hebt een informatief en vlot geschreven blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk; even weg van het vertrouwde geeft inderdaad vaak al een vakantiegevoel. Doe je goed!

    BeantwoordenVerwijderen