vrijdag, augustus 29, 2014

Dat doet zeer, die deuk in de spaarrekening

Nu de spaarrekeningen wat minder snel gevuld worden, nu ik in de WW zit, doet het best zeer als er een bedrag van 1500 euro opgenomen wordt voor goed slaapcomfort in de gastenkamer.

Maar objectief bekeken kan ik toch stellen dat ik er op vooruit gegaan ben.
De bedden die ik nu heb, kwamen van marktplaats en de matrassen van Ikea.  Een van de Sultan matrassen die ik in 2005 kocht heeft een veer die niet meer goed is.

Nu geeft Ikea 25 jaar garantie op de boxsprings. Nu wel. Heb het nog geprobeerd om geld terug te ontvangen, maar bleek een hopeloze zaak.
Misschien is die kapotte matras wel te danken aan een omvangrijk iemand, die hijgend en steunend de kamer binnen kwam. Ik heb respect gekregen voor de stoelen die er staan.

In ieder geval krijg ik nu bedden met zes poten, zoals normaal is. De poten worden hoger dan de standaard, omdat dat makkelijker schoon te houden is!  Zes winkels bezocht ik, voordat ik de beslissing nam. Ik heb een nachtje geslapen bij een Van der Valk hotel. Het was het allemaal niet. Als ik echt gekocht zou heben wat ik het beste vind, zijn dat de boxsprings in het hotel van Thermae2000, een Dorsoo bed van 2500 euro. In totaal zou ik dan 5000 euro kwijt geweest zijn.

Het werden de bedden van bedmaster.nl en een zwart op wit garantie van 3 jaar van dit bedrijf dat al drie jaar bestaat en inmiddels aspirant lid is van Thuiswinkel. De klachten op klacht.nl zijn afgehandeld, maar de klachten blijven op deze website staan. De verkoper weet waar hij het over heeft en ik had inmiddels al heel veel informatie verzameld. Hij trok me over de streep.

Enfin, als gasten het goed naar het zin hebben, dan verdien ik meer geld en heb ik dit bedrag weer terug verdiend. Een goede investering, maar wel een groot bedrag.

In de badkamer wordt een hotelfohn opgehangen, ook sjiek, maar lang zo duur niet.

3 opmerkingen:

  1. Ja er liggen natuurlijk verschillende gasten op dus dat blijft lastig.

    Ook tijd lopen tobben en het hoeft niet altijd duur te zijn nu een goede lattenbodem met koudschuimmatras zeer hard H5 met goede density hr65 en daarboven een dunne polether matras van paar tientjes en heb zelden zo lekker geslapen.

    Iedere dag weer fris wakker vaak al na 5 uurtjes slaap :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Nadasurf, hoeft niet altijd duur te zijn, klopt. Toch tien jaar goedkoop geslaen!

    @Nadasurf, altijd he, als het geld er af is en als despulen er staan.

    BeantwoordenVerwijderen