maandag, augustus 25, 2014

Duitse bekeuring voor te hard rijden

Tijdens de Nijmeegse vierdaagse bezocht ik even het Duitse Kranenburg, om ook eens voordelig te tanken en te shoppen.

Kennelijk was er een stuk weg waar je niet harder dan 70 km mocht rijden vanwege wegwerkzaamheden en ik reed er wel 86 km. De bekeuring arriveerde afgelopen week. Toen ik de Duitse enveloppe zag, dacht ik nog even dat een Duitse loterij het op mij voorzien had. Wilde de onbekende afzender al bij het oud papier gooien. Gelukkig nog net op tijd bij zinnen gekomen, geopend en ja die 30 euro heb ik inmiddels betaald aan Der Landrat, Kreis Kleve.
Hoe aardig er was in het Nederlands een brief bijgevoegd, voor het geval ik geen Duits gehad zou hebben op school. Geen probleem, dat heb ik wel gehad, vroeger was Duitse les een normaal vak, inclusief alle naamvallen.
Betaal je een Duitse boete niet binnen 7 dagen, dan wordt het iets duurder. Helaas ontving ik de brief op de 7e dag na de briefdatum en ik wachtte ook nog eens een dag met betalen, dus ik zie wel wat het wordt.

Ik kan nog in beroep gaan, maar ik geloof in de Deutsche Pünktlichkeit. Daar gaat de korting voor voordeliger tanken en voordelige wijn. Foetsie, helemaal op. Toch een leuke rit gehad.
Wel bijzonder een boete voor te hard rijden voor mij. Ik rij vrijwel altijd volgens het nieuwe rijden, hooguit twee keer de scootersnelheid van 45-50 km. Maar ja, dat was in dit geval ook te hard.

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn de Duitse boetes minder hoog dan de Nederlandse boetes. Scheelt toch al snel 100 euro!

    Wij kregen een paar jaar geleden in Duitsland een boete voor parkeren zonder parkeerschijf en die bedroeg 5 euro!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen van de bekeuring, maar inderdaad, in Nederland had je hier een stuk meer voor betaald. Dus wat dat betreft dan nog een geluk bij een ongeluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schrijft er lekker luchtig over dus dat is ook fijn. En inderdaad; was het in Nederland geweest, dan was je veel duurder uitgeweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat balen zeg! Daar gaat de bezuiniging op de benzine... Dat overkomt je in ieder geval niet nog een keer op die weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je een 4 daagse loper?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij wachten ook nog op een Duitse boete, hopelijk komt hij niet... maar als je op een weg waar ze staan te flitsen bijna 50 rijdt waar je maar 30 mag... dat zien ze vast niet door de vingers ;-)
    Hopelijk valt het bedrag bij ons ook mee (als hij komt) ik had heel wat meer dan 30 euro in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Allen, mij zie je voorlopig niet meer naar Duitsland gaan. Vond het een keer leuk, maar de dingen die ik koop zijn toch luxe dingen en het is toch een behoorlijk eind rijden.

    BeantwoordenVerwijderen