maandag, augustus 18, 2014

Genoten van de afgelopen weken

Sinds 30 juli heb ik een blog vakantie gehouden en het voelde heerlijk. Niet alleen van het bloggen hield ik een vakantie, ik ging er ook een paar dagen op uit.

Naar Limburg ging ik om precies te zijn en ik overnachtte ook in Thermae2000. Wat hebben ze daar heerlijke boxsprings van Dorsoo, kosten 2.500 euro, een echt goede kwaliteit.
Vond ik te duur, helaas. Ben daar nog een tijd mee bezig geweest.

De boxsprings van Fabrieksboxsprings waren misschien een goed alternatief. Toch niet, omdat de boxspring zelf geen veren heeft en onvoldoende garantie. Ik bestelde, annuleerde en kreeg mijn geld retour. Voor 100 euro meer zijn ze ook leverbaar met een boxspring met veren en zes poten.

Ik sliep een nacht in een Van der Valk hotel omdat ook zij bedden verkopen. Hard en laag dat bed, dus werd dat bed ook afgekeurd.

Ikea dan met hun boxsprings van nu met 25 jaar garantie. Leken me prima, maar helaas, alleen met vier poten leverbaar. Volgens mij is daarom het Sultan matras dat ik in 2005 kocht nu versleten op een veer. De betere kwaliteit bedden zelf wegen 254 kilo en omdat ik de bedden ook wel eens verplaats is dat wel erg zwaar.

Uiteindelijk toch een deal gesloten met bedmaster.nl waar ik langs scooterde. Ontving prima advies en omdat ik inmiddels wijzer was geworden, heb ik besteld. Zie ik helaas op klacht.nl maar liefst 12 klachten staan. De firma gebeld, want een bed dat na een paar maanden al doorzakt, die wil ik niet.
Telefonisch gerustgesteld en ik krijg 3 jaar garantie door dit bedrijf dat 7 jaar bestaat en hopelijk de crisis verder overleeft.  Nu de mondelinge garantie graag nog zwart op wit en dan hoor je mij niet meer, zeker niet vanwege de prijs.

Stapels boeken las ik, de bioscoop heeft deze zomer ook nog aardige Pathé films en ja, daar was ook de moestuin, het heerlijke weer. Een familie fietstocht, verjaardagen enz.
Zag op foto's dat ik dankzij het vele bewegen, graag wandelen en moestuinieren, dat ik kilo's lichter ben geworden, maar toch heb ik nog steeds dezelfde maat kleding!

Opmerkelijk dat ik stapels boeken las. Direct na het ontslag was mijn concentratie een stuk minder, maar het gaat nu veel beter.

Ik maakte me druk over de optochten van IS in Den Haag. Irriteerde me over de politieke sloomheid. Las op een dag twee boeken
  1. 'Mijn vader slaat me niet' geschreven door Pauline Sinnema(156 bladzijden), over de twee jaar dat ze probeerde een Marokkaanse jongen bijles te geven, over het motiveren van de jongen en hoe het gezin tegenover de school van de jongen stond. Met ook het achtergrond verhaal, dat de vader op 15 jarige leeftijd al volwassen moest zijn. Dat de jongen zijn moeder kon commanderen en dat dat nog gepikt werd ook.
  2. 'Haram', het boek van Fenny Brinkman, (125 bladzijden) die 8 jaar les ga op een lagere islamitische school die steeds strenger in het geloof werd. Ze kon er al lang niet meer tegen, had op de school een goede collega met wie ze buiten de school ook optrok. De collega's waren elkaars uitlaatklep. Uit idealistische motieven gaf ze daar les. Veel Nederlanders die getrouwd waren met islamieten en 'bekeerd' waren tot het geloof. 

Vreemd genoeg dat er zo weinig bekend is over het groeiend aantal moslims die christen geworden zijn. Ook in de kerk die ik bezoek zijn ex-moslims lid. Niet alle moslims worden christen, omdat ze een betere vluchtelingenstatus krijgen.

Las boeken over Mindfulness en romans, boeken van Maarten 't Hart.

Moest terug denken aan een kunst-kerstweekend dat ik met een vriend dat ik ooit bezocht. Vertelde er iemand, dat een collega van hem het hele weekend thuis ging lezen. Iedereen vond dat maar gek. Ik dacht toen, ik wou dat ik het lef had gehad. Lekker een weekend lang lezen. Maar dat heb ik nu wel een beetje ingehaald.

Ik ben behoorlijk bruin geworden, lekker veel buiten geweest. Uit eten in de biologische restaurantjes, geshopt en uiteraard was ik afgelopen week bij UWV om te leren solliciteren.






2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie! Ik lees de laatste tijd ook weer meer, had er de concentratie ook niet voor. Maar met dat mooie weer: heerlijk! En hopelijk gaat je bed goed bevallen!

    BeantwoordenVerwijderen