donderdag, augustus 21, 2014

Gratis Rich Dad, Poor Dad bijeenkomsten

In Amsterdam en ook in Rotterdam worden Robert Kyosaki rich Dad Poor Dad bijeenkomsten gehouden. Je kunt je nog inschrijven als je weer een stimulans nodig hebt tussen gelijk gestemden om te praten over jouw persoonlijke groei van financien.

Ik vond deze link op mijn heerlijke door UWV aanbevolen Linkedin persoonlijke account. Ik had al een account, maar dan een zakelijke, die best een redelijke hoeveelheid uiteenlopende contacten heeft.

Misschien ben je geinteresseerd, klik op de link en meld je aan.

Robert Kyosaki komt niet zelf. Robert Kyosaki is een zakenman die een vader had die hard werkte, veel studeerde, maar het toch net niet gemaakt had,  de vader van zijn schoolvriendje was een zakenman en die gaf les in ruil voor werk dat de kinderen voor hen deden....
Van deze rijke dad leerde Robert een ondernemer te worden. Robert is in het beginnfailliet geweest, maar later kwam hij er weer bovenop. Zoals Robert zegt, het is goed om een keer failliet te gaan, de lessen die je daar uit haalt zorgt er voor dat je beter wordt.
In de laatste crisis heeft hij ook flinke verliezen geleden,

7 opmerkingen:

  1. Ik was wel benieuwd en geïnteresseerd. Het blijkt over vastgoed te gaan. Geloof dat dat een beetje buiten m'n budget ligt. Misschien een stacaravan op een camping voor de verhuur maar dan leg ik er denk ik nog steeds bij ;-).
    Volgens mij zijn de regels in Nederlands daarin wel een stuk anders. Wij hebben in verhouding naar de VS weinig particuliere verhuurders, niet voor niets. Huizen kopen, opknappen en met winst verkopen gaat hier ook wat minder makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogelijk heeft de schrijven van "rich dad, poor dad" de "rich dad" gewoon uit z'n duim gezogen. Sowieso is de inhoud van het boek te optimistisch. De schrijver moedigt je aan om grote risico's te nemen en wijst dan op de mensen die daardoor rijk zijn geworden. Wat hij vergeet (of bewust niet vermeldt) is dat heel veel mensen die datzelfde risico namen, pech hadden en dat zij niet rijk zijn geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wanneer heb je het wel of niet ' net'' niet Gehaald? Ik heb er een documentaire van gezien met mensen die financieel zeer geslaagd waren maar ook die zich steeds weer opnieuw in de schulden staken om deze bijeenkomsten bij te wonen.
    Gr. an

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Moneypenny, is meestal vastgoed. Het spel Monopoly gaat ook over vastgoed. Voordat ik mijn bungalowtent aan 'gratis op te halen' weggaf, overwoog ik wel eens die tent op een camping op te zetten en hem zo te verhuren, is ook een soort vastgoed.

    @Fabiooltje, ook Kiyosaki heeft met de vastgoedcrisis veel geld verloren, net als vele anderen. Voor gewone zielen zoals wij is het leuk dagdromen,

    @Anoniem An, deze bijeenkomst is gratis, ik denk dat hij heel duur is als de heer Kiyosaki zelf komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas wat te ver uit de buurt, anders had ik het misschien wel overwogen, al is het maar uit nieuwsgierigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kende dit nog niet. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben altijd een beetje sceptisch met dit soort goeroes, maar ik ken de man verder niet dus misschien heeft hij wel een zinnig verhaal.
    Zelf heb ik er wel eens over gedacht om een oud flatje te kopen, beetje opknappen en dan verhuren, maar ik durf het risico niet te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen