dinsdag, augustus 26, 2014

Spaaracties vooral voor mensen van boven modaal?

Shopkorting deed onderzoek naar spaaracties.

67% van de mensen doet mee aan spaaracties. Maar mensen met een inkomen van twee keer boven modaal sparen hard, wel 81 tot 72%

Nog een raar gegeven. Mensen met een smartphone 80% zouden nog harder sparen dan mensen zonder smartphone 60%.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 400 mensen en ik vind dat maar een klein onderzoek. Ik weet niet of dit alle leeftijdsgroepen betrof.
Het werd uitgevoerd door inVotes. Dit is een online enquetebureau, waar ik ook aan mee deed, want je kon er punten mee verdienen en vervolgens ook een waardebon of cadeau's. In 2010 ontving ik nog twee cadeaubonnen per jaar, maar later werd het aantal minder. Dus ben ik er mee gestopt. Bovendien bleek steeds vaker dat ik toch net niet bij de doelgroep behoorde, nadat ik toch al enkele vragen had beantwoord. Bovendien had ik mij inVotes toch al aangemeld met heel wat informatie over mezelf.

Maar goed, toen verdiende ik ook twee keer modaal, het kan kloppen dat ik dan ook bij de spaarders hoorde. Nu ik minder verdien, en inVotes niet zoveel punten meer oplevert als toen ben ik er mee gestopt. Het heeft niet zoveel met geld te maken, maar meer met de werkwijze van inVotes.

Nog enkele weetjes: 75% van de Nederlanders doet mee met spaarsystemen bij winkels zoals Airmiles + DE spaarpunten.
DE spaarpunten sparen, het knippen van de waardepunten uit de verpakking (200 DE punten is €1,00 waard) 40% van de DE spaarpunten spaarders spaart voor iemand anders. Het is een traditie die van ouder aan kind wordt doorgegeven.

Ik spaar airmiles voor de stichting Aap en ja, ik heb spaarpunten van de bibliotheek in Delft. Ik doe mijn boodschappen bij de goedkope winkels en die doen niet aan spaarpunten. Ik spaar nog steeds met de creditcard voor Bijenkorf punten. Sparen voor iets waar ik voor moet bijbetalen, daar begin ik niet aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen