woensdag, augustus 27, 2014

Zorgverzekering 120 euro duurder in 2015

Onbegrijpelijk vind ik het dat de zorgverzekering duurder wordt.
Zoveel besparingen die zijn doorgevoerd, zoveel mensen ontslagen, zoveel minder zorg en dan 120 euro meer premie en eigen risico omhoog tot 375 euro!

Dan nog niet te praten over het marketing budget van de zorgverzekeraars voor de toekomstige overstappers van volgend jaar. Dat is niet verlaagd, maar gestegen. Maar liefst 571 euro per verzekerde uitgaven aan marketing!

Ik kan er met mijn boerenverstand niet bij. Als er zoveel gekd aan marketing wordt uitgegeven is het dan niet een beter idee om het betalen van zorgpremie maar helemaal te schrappen?

8 opmerkingen:

  1. Heel triest voor mensen met een smalle beurs,zeker chronisch zieken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nederland stevent als de braafste leerling af op een begrotingstekort van 0%.

    Voor mij met mijn Wia-uitkering op bijstandsniveau betekent dit dat ik na jaren zoeken eindelijk geschikte helaas erg dure bloeddrukverlagende medicijnen over moet stappen naar een goedkoper middel.
    Middelen die ik al eerder uit heb geprobeerd en waar ik niet tegen kon.
    Volgende stap: helemaal stoppen met de medicijnen. De mogelijke gevolgen van deze stap lijken me duidelijk.
    Maar ach, het leven van iemand uit de niet geld opleverende onderklasse is volgens ons kabinet toch niet veel waard. Opgeruimd staat netjes.
    PVDA waar blijven jullie??????
    stelletje lullo's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad onbegrijpelijk.
    Het wordt tijd dat dit kabinet naar huis wordt gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook iemand met een WIA inkomen op bijstandsniveau.Allerlei medicijnen die met bijbetaling gebruikt worden. 3 eur0 hier , 10 euro daar.Dingen die ik echt niet kan missen bijf ik bijbetalen.Anders (zoals pijnstillers) laat ik vallen. Een mens moet ook eten. Huishoudelijke hulp is wegbezuinigd.Ik kan bukken en een stukje lopen. Mijn netwerk moet mij maar ondersteunen. Welk netwerk??!!Ik ben net naar een aangepaste woning verhuisd in een klein dorp. Weinig voorzieningen bij de hand.Maar de huur is nu en in de toekomst wel op te hoesten en familie woont 200km. verderop.
    NOu ja, ik red het nog net. Ik ken mensen die al helemaal kopje onder zijn gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een aantal reacties op dit artikel zijn weer heerlijk kort door de bocht. De overheid bepaalt de hoogte van de zorgpremie helemaal niet, dat doen de zorgverzekeraars. de overheid bepaalt alleen wat er gedekt wordt in de basispremie.

    Altijd weer makkelijk om de politiek de schuld te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de overheid heeft wel bepaald dat de zorgtoeslag weer omlaag gaat katje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Unknown, zorgtoeslag omlaag. Sorry vergeten er bij te vertellen, totaal niet bij stil gestaan.
    Nog nooit ontvangen ook.

    BeantwoordenVerwijderen