maandag, september 08, 2014

De natuur zit weer in de lift

Begin september meldde de NOS dat de natuur verbetert. Ze lieten beelden zien van een otter en een libelle.
Wat mooi dacht ik. Wat een mooie dieren.

Wat ik toen nog niet in de gaten had, was dat in mijn huis een muis en misschien wel meer dan 1 zat/zit.

Op het moment dat ik dat in de gaten had, ik zag een muizenbeest springen naar kennelijk een gat bovenaan de plint die naar mijn hoekkastje ging. Brrr,,,, ik ben geen heldin als het om muizen gaat,

Na eerst de kat van de buren, die hier het huis toch al plat loopt nog eens extra de keuken liet rondlopen, merkte ik al snel waar mevrouw de kat haar neus stak en flink probeerde te ruiken.

Even later belde ik het muis bestrijdingsbedrijf en de avond daarop kwam een meneer met verstand van zaken langs.
Nadat hij alles wat maar interessant kon zijn had beken, waaronder de meterkast en de trapkast en daar gif plaatste, maakte hij een afspraak voor over drie weken.

Dan plaatst hij gaas achter de ventilatietoosters. Kijkt de waterafvoerbuizen van de keuken en de waterafvoerbuis van mijn voormalige afwasmachine na, dicht alle hoeken en kieren die hij maar kan vinden.

Dan komt hij uiteindelijk nog een keer langs en dan moet ik tot in lengte van jaren muis-vrij zijn.

Wat een rust.


Het gaat niet alleen om muizen, dit jaar had ik een plaag van slakken, rupsen  Maar in het mooie bericht van de NOS kwamen die niet voor.

1 opmerking:

  1. Bij ons kwamen ooit de slakken langs de afvoerpijp van de wasmachine binnen. Ze gingen naar de etensbak van de hond.Eenmaal goed afgedicht was het over.

    BeantwoordenVerwijderen