vrijdag, september 05, 2014

Hoezo 50 kilo

Voedingscentrum heeft een aantal Youtube filmpjes laten opnemen voor restverwerking.
Leuke ideeën, ze inspireren om bijvoorbeeld brood te verwerken tot een quiche. In plaats van een deeg maken, gebruik je oud brood.

De quiche :





Ik heb niet zoveel brood over. Als ik brooddeeg maak, doe ik het als volgt.
  1. Brooddeeg afwegen delen
  2. In zakjes invriezen
  3. Als ik brood wil bakken, kan ik een zakje er uit pakken en alsnog laten rijzen. 
  4. Je hoeft brooddeeg niet meteen te verwerken tot een groot brood. Kleine broodjes kunnen, of deeg vormen tot een grotere bal.  

Dit is de link naar alle YouTube filmpjes.


2 opmerkingen:

  1. Of lekkere wentelteefjes van oud brood.

    Ik vries de meeste dingen in die teveel zijn ingekocht en haal het per portie eruit. En koop weinig voorgesneden.
    En kleine porties fruit kopen die ook echt opgegeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel lekker om van oud brood te maken is "Broodpudding" Google eens een recept en probeer het uit. Zelf spaar ik oud brood op, en neem van feestjes resten stokbrood mee. Ik bewaar dat in de vriezer tot er weer genoeg is voor een broodpudding.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen